خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه در گرامیداشت سالگرد حماسه 9دی:

جریانهای سیاسی دین خود را به مردم و نظام ادا کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نظام اسلامی امانت است که خون حاج قاسم سلیمانی ها آن را نگه داشته و باید جریانهای سیاسی هم دین خود را به مردم و نظام ادا کنند.
کد خبر: ۹۳۰۷۴۶۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر عبادی استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز درمراسم بزرگداشت حماسه 9دی در بیرجند ضمن گرامیداشت سالگرد سردار شهید سلیمانی اظهار داشت:  حماسه 9دی در تاریخ ایران به عنوان نقطه درخشان و نورانی ماندگار شد. قرآن مجید از آیات راه گشایش این است که خداوند می فرمایند " ما برای شما از جانب خدا دلایل روشنی فرستادیم چیزهایی که موجب می شود به کمک آنها بصیرت پیدا کنید حقایق را ببینید و راه را گم نکنید".

وی افزود:  خداوند می فرمایند " بصایر فراوان برای شما فرستادیم" هرکس چشم دلش روشن شد به نفع خودش است و کسی که دچار کوری باطن شد و حقایق را ندید به ضررش است.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: علتی که انسان گرفتار می شود و بصیرتش را از دست می دهد و برخی حقایق را انسان نمی بیند آیات قرآن را مرور می کنیم عاقبت آنهایی که رفتارهای زشت انجام می دهند این است که آیات خدا را تکذیب می کنند.

 وی گفت: آیه همان علامت هایی بود که در مسیر راه از مدینه تا مکه قرار داشت که انسان راه را گم نکند و قرآن ازواژه آیه استفاده کرده برای نشانه ها که برای راه خدا قرار داده است بشر راه را گم نکند که از بصایر یاد کرده است.

 استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه عالم آفرینش آیت الله است اظهار داشت: در مسائل اجتماعی و سیاسی خداوند آیه ها و نشانه ها قرار داده است. پیامبران، ائمه معصومین و علمای ربانی همه آیت الله هستند.

وی عنوان داشت: قرآن با انسان شناسی دقیق می فرماید همین کارهای زشت وگناهان کوچک انسان انجام می دهد و می داند اشتباه است منجر می شود راه های بزرگتری را اشتباه می رود. اینقدر گناه کردند و آیات دیگر را لگد مال کردند که آیت بزرگ الهی که می آید را نیز تکذیب می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اطاعت از ولایت فقیه که نائب امام زمان است چقدر است. مسیر حق روشن است آن طرف که رژیم صهیونیستی و آمریکاست. امتحان خوب پس دادیم آیت بزرگتر خواهد آمد . عده ای انبیا و معاد را نیز تکذیب کردند علارغم عدله ای که برای آن وجود دارد. کسی که عادت کند آیت های کوچک را رعایت نکند آیت های بزرگتر را تکذیب می کند همچون قوم ثمود که پیامبرشان را تکذیب کردند.

وی اظهار داشت: باید اول با دوری از گناه و معصیت و توجه به آیات خدا در مسائل جزعی خودمان را عادت دهیم تا آیات بزرگتر را تکذیب نکنیم و در فتنه ها دچار گمراهی نشویم و شروع فتنه ها با احکامی که بدعت گذاشته می شود و هواهای نفسانی است که تبعیت می شود. بی بصیرت یعنی آیات خدا روشن هست اما انسان نمی بیند.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: در جریان فتنه 88همه رادیوها و رسانه های بیگانه انبوهی از مطالب را  قبل و بعد از انتخابات تزریق می کردند که اغتشاش ایجاد شود وقتی انگلیس و نخست وزیر اسرائیل رسماً از فتنه دفاع کرد نشانه این است که سران فتنه مسیر نادرست می روند و شبکه های معاند خارجی و غربی تمام ابزارهای رسانه ای خود را بکار گرفتند.

وی با بیان اینکه روش کار در فتنه 88 سبکی است که در کربلا اتفاق افتاد متذکر شد: از طرف دیگر هرچه رهبر انقلاب آیه ها  و راه را نشان می دادند؛ برخی دچار این بی بصیرتی بودند یعنی آیت خدا را ندیدن و نشنیدن. ظلمی که سران فتنه به نظام کردند منحصر بفرد است .

نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مکمل تحریم اقتصادی تبلیغ رسانه ای است که جریانهای بیگانه بکار بردند باید دستگاه و موسسه ای در نظام  فقط پاد زهر این تبلیغات دروغین دشمن بکار می برد را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری از اقتصادمقاومتی نام می برد و ندیدیم هیچ جریان سیاسی بیاید راهکاری را در کانونهای تفکر و اتاق های فکر ریز ارائه دهد به عنوان برنامه جامع اقتصادمقاومتی که در شرایط تحریم کشور را به خوبی مدیریت کند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه متاسفانه  جناح های سیاسی ضربه شان به نظام بیشتر بوده است گفت: احزاب سیاسی از هر طیفی که هستند باید همت کنند قبل از ورود به انتخابات برنامه اقتصادی و رفع بحرانها را ریز بیان کنند مردم مطالبه گر باشند وقتی جریان رای آورد خودش و مردم بدانند می خواهد چکار کند چون وقتی مسئولیت را بدست بگیرد وقت برای برنامه ریزی ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نظام اسلامی امانت است که خون حاج قاسم سلیمانی ها آن را نگه داشته و باید جریانهای سیاسی هم دین خود را به مردم و نظام حتما ادا کنند.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی با اخلاص، اهل دل  و عبد خدا بود و در محضر عالمان ربانی در سراسر کشور و جهان حاضر می شد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: موفقیتش در سپاه قدس که مرزها و عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی تا کنار دریای مدیترانه و از این طرف تا آن طرف دنیای اسلام نفوذ پیدا کرده بود چون حاج قاسم سلیمانی و تیمش  برنامه ریزی و فکر  و راهکار داشتند.  مانند خیلی از احزاب سیاسی نبودند که بدون برنامه می آیند، به روزمره می گذرانند و برای اقتصادمقاومتی هیچ برنامه و راهکاری ندارند.

وی با اشاره ولایتمداری سردار سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم فرمود " از شئون عاقبت بخیری این است که دلتان با رهبر فرزانه انقلاب پاک و صاف باشد".

 انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها