خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی در گفت وگو با «بسیج»:

اجرای نذر هوشمند با تهیه 25هزار تبلت و گوشی/ لزوم مشارکت مردمی در کمک به دانش آموزان کم بضاعت

مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی با اشاره به طرح نذر هوشمند گفت: از 25 هزار برآورد اولیه ما 5 هزار گوشی توسط مجموعه آموزش و پرورش و خیرین در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۰۶۸۰۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

سرهنگ محسن امانتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی را در یک نگاه به عنوان چشمه جوشان بسیج و دروازه ورود به بسیج و اولین قشری که افتخار عضویت را در بسیج دارد از آن نام می‌بریم.

وی با اشاره به اولویت‌ها در بسیج دانش‌آموزی افزود: بسیج دانش‌آموزی اولویتش کمک به مجموعه آموزش‌وپرورش در تحقق سند تحول آموزش‌وپرورش همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب با شعار « دانش آموز انقلابی، مدرسه انقلابی » در تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی اقدامات و فعالیت ها را انجام می دهیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند " بسیج دانش آموزی نیاز امروز مراکز آموزشی است" و " بسیج دانش آموزی باید کانون رشد و توسعه تفکر بسیجی باشد" خاطرنشان کرد:  رویکرد بسیج دانش آموزی در ارائه خدمات به اقشار بی‌بضاعت و دانش‌آموزان در دوران شیوع ویروس بیماری کرونا پیشتاز در ویژگی‌های بسیج در موضوع عمل به هنگام بوده است.

وی افزود: گروه‌های جهادی بسیج دانش‌آموزی از ابتدای مقوله کرونا موضوع گندزدایی مدارس را آغاز کردند و در ابتدای اسفند ماه در تهیه ماسک فعالیت داشتند.

امانتی با بیان اینکه در سه مرحله رزمایش کمک مؤمنانه بسیج دانش آموزی ماموریتش را به خوبی انجام داد اظهار داشت: قریب 4هزار بسته‌ لوازم‌التحریر، 726بسته فرهنگی و 3هزار شیلد پزشکی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت آماده کردیم.

وی با اشاره به کمک های بسیج دانش آموزی در بخش وام‌های قرض‌الحسنه گفت: 131 فقره وام به مبلغ 393میلیون تومان برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند و دریافت تبلت و گوشی اقداماتی بوده که توسط 20 حوزه بسیج دانش‌آموزی در سراسر استان  انجام‌ شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری خیرین، آموزش و پرورش، بنیاد برکت، بنیاد علوی و اولیای دانش آموزان این اقدامات انجام شده است.

 وی با بیان اینکه در هفته بسیج 440بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان توزیع شده است ادامه داد: قریب 600 میلیون تومان هزینه بسته های لوازم‌التحریر بوده و بسته های فرهنگی 72 میلیون و 600هزار تومان مبلغی که جمع‌آوری و به دانش آموزان کم بضاعت اهدا شده است.

 امانتی با اشاره به طرح نذر هوشمند و تامین گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند اظهار داشت: از 25 هزار برآورد اولیه ما 5 هزار گوشی توسط مجموعه آموزش و پرورش و خیرین در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفته و نزدیک به 20 هزار گوشی دیگر در برآورد است که تاکنون حوزه ها رقمی نزدیک به 40 میلیون تومان آماده کردند.

وی اضافه کرد: جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان کم بضاعت همچنان ادامه دارد و درخواست ما این است که دانش‌آموزان و اولیای آنها مشارکت کنند. چنانچه در این طرح نذر هوشمند هر دانش‌آموز حداقل با پنج هزار تومان در این طرح مشارکت کند و با وجود جامعه 180 هزار دانش‌آموز استان این معضل مرتفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار