خبرهای داغ:
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
|
کد خبر: ۹۲۸۲۴۷۴
اهمیت دوچرخه‌سواری و استفاده از این وسیله به دلیل حمل و نقل آسان و بی ضرر بودن محیط زیست و قابلیت ورزشی بودن آن امروز مورد توجه قرار گرفته است در همین راستا سرهنگ فرهاد مشهدی رئیس پلیس راهور منطقه ۷ این نشست خبری با خبرگزاری بسیج اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، اهمیت دوچرخه‌سواری و استفاده از این وسیله به دلیل حمل و نقل آسان و بی ضرر بودن محیط زیست و قابلیت ورزشی بودن آن امروز مورد توجه قرار گرفته است در همین راستا سرهنگ فرهاد مشهدی رئیس پلیس راهور منطقه ۷ این نشست خبری با خبرگزاری بسیج اعلام کرد.
ا توجه به وجود معضل ترافیک در کلانشهر تهران و افزایش استقبال از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه غیر موتوری به شمار می رود نگرانی پلیس راهور را در بحث تردد و وقوع حوادث ترافیکی به دلیل عدم آشنایی کامل این دسته از کاربران ترافیکی با مقررات راهنمایی و رانندگی را دو چندان کرده است که نیاز است مسائل آموزشی و مربوط به استفاده صحیح از این وسیله از طریق رسانه‌های جمعی و گروهی در اختیار دوچرخه‌سواران قرار بگیرد.

برابر بند ۵۶ ماده ۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی راکبین دوچرخه در زمان دوچرخه سواری راننده محسوب می شوند و از این حیث مانند سایر رانندگان وسایل نقلیه می بایست مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمایند.

در این بین بیشترین نگرانی پلیس راهور در ارتباط با دوچرخه سواران است که به سن قانونی و قدرت تشخیص خطرات نرسیده‌اند کودکان دوچرخه سوار که برابر مقررات قانون مدنی مسئولیت قصور احتمالی این قبیل افراد متوجه اولیا و قیم آنها خواهد بود.

با توجه به احداث خطوط ویژه دوچرخه در محدوده مرکزی شهر تهران دوچرخه سواران توصیه می‌کنند همواره از این خطوط تردد کنند و از تردد در مقابل بزرگراهی جداً خودداری کنند.

توصیه دیگر پلیس راهور داشتن دوچرخه سواران قبل از حرکت اطمینان نداشتن از سلامت وسیله شامل تنظیم باد تایر حساس بودن ترمز ها مجهز به بوق مخصوص دوچرخه مجهز به چراغ شبرنگ و چراغ چشمک زن در قسمت جلو و عقب می باشد.

در پایان یادآور می شویم به استناد قانون دوچرخه‌سواران نباید به موازات سایر خودروها حرکت کنند و حق آویزان شدن از وسایل نقلیه ر حال حرکت را ندارند.

به همین منظور در نظر است در هفته ناجا نسبت به راه‌اندازی پلیس دوچرخه سوار به صورت پایلوت در منطقه ۷ اجرا که در این راستا رئیس دایره آموزش همگانی راهنمایی و رانندگی منطقه ۷ فاتب به همت استواریکم علی پاکزاد نسبت به آموزش کاربران دوچرخه سوار پلیس و شهروندان دوچرخه سوار در سطح منطقه ۷ اقدام گردید.

 
 



ارسال نظرات