خبرهای داغ:
خمینی شهر
آیت الله مهدوی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر
آیت الله مهدوی گفت: برای به کمال رسیدن و سیر روحی و آن چه از ما خواسته اند و هدف خلقت می باشد سه چیز نیاز است و اگر این سه چیز را داشته باشیم به کمال خواهیم رسید و آن عبارت است از ایمان در حد یقین، اخلاق خوب و عمل صالح.
کد خبر: ۹۲۷۸۹۶۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر؛ آیت الله مهدوی به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج خمینی شهر گفت: حرکت مادی با بصر دیده می شود ولی دیدن حرکت معنوی نیاز به بصیرت دارد؛ قرآن کریم در آیه 191 سوره آل عمران ما را ترغیب می کند به تفکر و تفکر کردن غیر از عقل داشتن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اعطای عقل با خداست ولی به کارگیری این سرمایه از طرف ما باید انجام شود؛ خودمان را به خاطر داشتن عقل از حیوانات بالاتر ندانیم وقتی بالاتر می شویم که عقل را به کارگیری کنیم.

وی افزود: با داشتن ایمان در حد یقین، اخلاق خوب و عمل صالح انسان کامل می شویم و همرنگ امام زمان خود می شویم.

آیت الله مهدوی ادامه داد: با ایمان متوسط در گردنه های خطر و بحرانی نمی توانیم حرکت کنیم؛ با ایمان متوسط نمی توانیم در مصیبت ها و گرفتاری ها سربلند بیرون بیاییم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دومین ویژگی برای انسان کامل شدن اخلاق خوب است و اخلاق خوب فقط خوش اخلاق بودن نیست اخلاق خوب یعنی در همه جا در جنگ شجاعت، در شهوت عفت، در غضب حلم، داشته باشیم.

وی در پایان گفت: سومین و راحت ترین ویژگی که انسان را کامل می کند و از 2ویژگی قبلی راحت تر است عمل صالح است که با مطالعه رساله و رعایت احکام می تواند انجام شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار