مدیرکل اداره راهبری شغلی کمیته امداد کشور:

مدل اشتغال کمیته امداد بر اساس اشتغال پویای ایرانی و اسلامی است

نشست هم اندیشی با حضور مدیر کل راهبری شغلی کمیته امداد کشور، مدیر کل کمیته امداد استان، مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در مجتمع فرهنگی آیت الله اراکی کمیته امداد استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۰۹۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  احمد خانی‌نوذری، مدیرکل اداره راهبری شغلی کمیته امداد کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت‌های کمیته امداد توانمند کردن و اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت است، گفت: مدل اشتغال کمیته امداد بر اساس اشتغال پویای ایرانی و اسلامی است.

وی و با اشاره به اینکه از زمان اشتغالزایی ۲۵ سال می‌گذرد، تصریح کرد: این دوره را می‌توان از اوایل دهه ۷۰ تا ۹۰ و از سال ۹۰ تاکنون مورد ارزیابی قرار داد که فعالیت‌ها در دهه اخیر بسیار پررنگ از سال‌های قبل است و در سال ۹۸ قریب به ۴۰ درصد اشتغال کل کشور توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: با حمایت دولت به کمیته امداد حجم امدادرسانی در حوزه اشتغالزایی در دهه اخیر افزایش پیدا کرد. در سال ۹۹ بالغ بر ۶هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال تخصیص یافته است که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل اداره راهبری شغلی کمیته امداد کشور ادامه داد: ساختار اداری، قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها به منظور ایجاد مشاغل دانش بنیان و اجرای راهبری شغلی بر مبنای توسعه و پایداری مشاغل مددجویی و کسب درآمد مناسب اصلاح شده است.

مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کار و تلاش در اسلام بسیار دارای اهمیت است ونزدیک به ۴۰۰ آیه از قرآن کریم مستقیم و غیرمستقیم به کار و تلاش اشاره دارد وکمیته امداد متناسب با فعالیت خود توانمندسازی مددجویان را در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۸هزار و ۵۰۰ خانوار در قالب ۸۶هزار و ۵۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی هستند، اساس کار کمیته امداد را فرهنگی دانست و اضافه کرد: فرهنگ کار باید در خانواده نهادینه شود تا اشتغال پایدار ایجاد شود ؛ سرمایه اصلی شرکت های دانش بنیان و بنیاد نخبگان در خلاقیت و تفکر آنهاست و می توانند در مسیر توانمندسازی محرومان یاریگرکمیته امداد باشند.

مؤمنی در پایان از استعداد سنجی ۹هزار خانواده تحت حمایت خبر داد و تصریح کرد: از برنامه های حوزه اشتغال کمیته امداد استان در سالجاری ایجاد پنج هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان است.

شایسته ذکر است ، در پایان این جلسه موارد پیشنهادی نمایندگان مراکز علمی و دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه راهبری شغلی مطرح و به سؤالات توسط مدیرکل اداره راهبری شغلی کمیته امداد کشور پاسخ داده شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار