خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد

ضرورت بازتعریف جایگاه مسجد به عنوان مرجع در محلات/ مدیریت مسجد باید جهادی و انقلابی و با نگاه تمدنی باشد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه گاهی لازم است نقش مسجد را بازخوانی کنیم و جایگاه مسجد را به عنوان مرجع در محلات بازتعریف کنیم، گفت: مدیریت مسجد باید جهادی و انقلابی و با نگاه تمدنی باشد.
کد خبر: ۹۲۶۷۸۰۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

ضرورت بازتعریف جایگاه مسجد به عنوان مرجع در محلات/ مدیریت مسجد باید جهادی و انقلابی و با نگاه تمدنی باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌اله حبیب‌اله شعبانی‌موثقی در همایش مشترک ائمه جماعت و هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های حوزه شهید خادم پر همدان با بیان اینکه روز مسجد در اصل روز اهالی مسجد است، اظهار کرد: امروز فرصتی است که از زحمات ائمه جماعات، هیئت امنا، حوزه و پایگاه‌های بسیج تقدیر و تشکر شود.

وی با بیان اینکه امروز صرفاً بهانه است برای اینکه از هیئت امنای مساجد و بسیجیان قدردانی شود، گفت: مساجد در پنج ماه گذشته فعالیت های بسیار برجسته‌ای در مبارزه با این ویروس داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: مساجد، ائمه جماعات و بسیجیان در همکاری با ستاد مبارزه با کرونا استان و خدمت‌رسانی به مردم در بحث کمک مومنانه خوب درخشیدند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات، هیئت امنا و بسیجیان خادمان بیت الله هستند، گفت: بیت الله بستری است برای اعتلای کلمه الله است.

شعبانی با بیان اینکه گاهی لازم است نقش مسجد را بازخوانی کنیم و جایگاه مسجد را به عنوان مرجع در محلات بازتعریف کنیم، گفت: مدیریت مسجد باید جهادی و انقلابی و با نگاه تمدنی باشد.

وی با بیان اینکه کلید مساجد جهادی، انقلابی و در نگاه تمدنی به دست ائمه جماعات و هیئت امنا است، گفت: تجربه نشان داده است هر جا امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه بسیج و کانون‌های فرهنگی فعال بودند و همگرایی و هم‌افزایی داشتند مسجد خوب درخشیده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خلأ معنوی بسته شدن مساجد را ما احساس کردیم، گفت: مساجد باید مرجعی برای حل مشکلات جوانان و اهل محله باشد.

وی با بیان اینکه اگر مسجد نتواند مشکلات دنیوی مردم را حل کند نیروهای موازی با مسجد هستند که مشکلات مردم را حل کنند تا دین بخرند، ابراز کرد: مسجد باید مرجع امور دنیوی مردم باشد که آخرت مردم را به خطر نیافتد.

شعبانی با بیان اینکه مسجد فقط جایی برای آبادی آخرت نیست، ادامه داد: اسلام دین دنیا و آخرت است و بیت الله هم باید به دنیا و آخرت توجه کند و مرجعیت دینی و دنیوی باشد.

وی با بیان اینکه در مواردی نیاز داریم که امام جماعت و هیئت امناء در شناسایی آسیب‌های اجتماعی محلات ورود پیدا کرده و برای رفع آن کمک کنند، عنوان کرد: مساجد باید محور و مرجع مسائل دنیوی و حل مشکلات قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کار مسجد آبادانی مسجد و انجام کارهای سخت افزاری نیست، گفت: آبادانی مسجد به حضور مردم و جوانان است.

وی خطاب به ائمه جماعات و هیئت امنا گفت: راه را برای جوان‌ترها باز کنید و بر بی‌تجربگی‌های آنها صبور باشیم.

شعبانی افزود: اگر راه را باز نکنیم راه‌های موازی فراوانی برای جوان است که با رفتن جوان به سمت آن راه‌ها، من و شما مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن با فضای مجازی، ماهواره‌ها و فضای اجتماعی بیرون به جوانان حمله کرده است، گفت: این بستر باید باز شود و مساجد برای جذب جوانان باید آغوش باز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه پیامبر(ص) در مساجد برای کودکان و نوجوانان شخصیت قائل می‌شد، افزود: باید در مساجد شخصیت جوانان حفظ و بی‌تجربگی‌ها و اشتباهات آنها تحمل شود؛ جوان باید نبود مسجد را خلأ اجتماعی احساس کند.

وی با اشاره به شکل‌گیری شورای محلات توسط شهرداری در محلات گفت: شورای محلات کارامدی‌های خوبی دارد و باید در مساجد شکل بگیرد و با محوریت مسجد باشد.

شعبانی گفت: ما نباید در محلات نیروهای موازی با مسجد ایجاد کنیم که مسجد را خلوت کند، بنابراین شورای محلات باید با مساجد همراه باشد.

وی ضمن تشکر از شهرداری برای تشکیل شورای محله گفت: شورای محله می‌تواند مسجد را فعال کند و مسجد را مرجع حل مشکلات مادی مردم قرار دهد و مشکلات مردم را شناسایی و حل کند که به توسعه معنوی و فرهنگی کمک خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امام جماعت نیروی قوه فعال و متولی اصلی مسجد است، گفت: امام جماعت هم باید صادق باشد و همه را به حرکت در آورد.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر نقش مساجد در کارگاه‌های تولیدی، کمک‌های مومنانه، غربالگری‌ها و ... برجسته بود و مساجد محور شدند، گفت: این کمک‌ها باید توسعه پیدا کند، مساجد این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار