خبرهای داغ:
معاون تربیت بدنی و سلامت استان قزوین

اجزای پروژه دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در دانش آموزان دارای اضافه وزن در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

صادقی گفت:پروژه دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در دانش آموزان دارای اضافه وزن در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان قزوین اجرا می شود.
کد خبر: ۹۲۶۳۹۰۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

عین اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان ا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: پروژه دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در دانش آموزان دارای اضافه وزن شامل فرآیندی مداخله گر از نظر فعالیت بدنی و تغذیه در دانش آموزان دارای اضافه وزن می باشد که در طی سال تحصیلی جدید با همکاری ۸ دستگاه شامل دانشگاه علوم پزشکی، آموزش وپرورش، اداره کل ورزش و جوانان، شهرداری، صدا و سیما، اداره کل استاندارد، معاونت غذا و دارو، بهزیستی اجرا می گردد.

 

صادقی افزود: کاهش تحرک و فعالیت های بدنی به واسطه توسعه و گسترش امکانات وسایل رفاهی و شیوه های نوین زندگی به وجود می آید که ضرورت برنامه ریزی برای آموزش و تربیت نسل آینده را بیش از پیش نمایان می سازد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات موجود از هر چهار دانش آموز یک نفر دارای اضافه وزن و چاقی است که این موضوع می تواند نسل آینده را با خطر جدی روبرو سازد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت استان گفت: مطمئنا فرصت های فعالیت های حرکتی در مدرسه محدود است به ویژه با توجه به شرایط فعلی غیر منطقی است که انتظار داشته باشیم با انجام حرکات ورزشی در کلاس درس و زمان های کوتاه مدارس که در حال حاضر تعطیل است، تحولی در این زمینه داشته باشیم.

 

این مقام مسوول ادامه داد: با انجام مشاوره، نظارت و مداخلاتی که در وضعیت تغذیه و انجام فعالیت های حرکتی در خارج از مدرسه و منزل صورت می پذیرد می تواند در درازمدت ضمن ایجاد نگرش در دانش آموزان برای داشتن سبک زندگی سالم و فعال گرایش و آداب را نیز در آنها ایجاد نماییم.

 

۱۰۱۰/ت۳۰/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار