امام جمعه خلیل آباد:

قربانی تمرین فداکاری و ایثار است

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه قربانی کردن عامل نزدیک شدن به خدا و اتحاد و ایجاد محبت در بین افراد جامعه است، گفت: عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمین است و همه این عید را قبول دارند.
کد خبر: ۹۲۶۲۰۰۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان شهرستان اظهار داشت: سه نوع قربانی داریم که قربانی حاجی در منا، قربانی برای عقیقه، قربانی در غیر منا است.

وی با بیان اینکه سابقه قربانی از حج و روزه بیشتر است، خاطرنشان کرد: قربانی از اولین عبادات‌ها و اولین پرستش‌های خداوند متعال است که به زمان هابیل و قابیل بر می‌گردد.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه عید قربان یکی از اعیاد مهم مسلمین است و همه این عید را چه شیعه و چه سنی قبول دارند، تصریح کرد: قربانی کردن عامل نزدیک شدن به خدا و اتحاد و ایجاد محبت در بین افراد جامعه است.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: قربانی یعنی انسان تمرین فداکاری و ایثار داشته باشد همانطور که خانم‌ها در زمان جنگ طلا‌های خود را به جبهه‌ها اهدا می‌کردند، قربانی یعنی انسان بهترین دلبستگی خود را در راه خدا اهدا کند.

ناهیدی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، عنوان کرد: اساس مکتب ما بزرگداشت عید سعید خم است و باید این روز را با شکوه‌تر از اعیاد دیگر برگزار کنیم.

وی غدیر را سند حقانیت شیعه دانشت و تشریح کرد: می‌دانیم که روزی که بسیار سفارش شده که شیعیان غذا و ولیمه بدهند روز عید غدیر است و در این روز باید بسیار عیدی داده شود.

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه روز غدیر خم از هر روزی مهمتر و واجبتر است، تاکید کرد: دشمن باید بداند که در همین وضعیت اقتصادی و کرونا هنوز برای نام علی (ع) زندگی خود را فدا می‌کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار