نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

دشمنان نظام اسلامی به دنبال راه انداختن جنگ روانی هستند/ ملت ایران در برابر فتنه های آمریکائی هوشیار و بیدار است

امام جمعه اراک گفت با اشاره به تلاش های دشمنان برای راه اندازی فتنه در کشور گفت: الحمدالله ملت ما هوشیار، بیدار و مراقب هستند و نسبت به توطئه‌ها و دسیسه‌ها و نقشه‌های شیطانی و مخصوصاً تبلیغات دروغین دستگاه تبلیغاتی فتنه‌انگیز انگلیس آگاه هستند.
کد خبر: ۹۲۵۸۰۰۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اراک با اشاره به ‌روز اول ماه ذی‌الحجه و روز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: باید امر ازدواج را جدی بگیریم و سعی کینم شرایط آن را آسان کنیم، نباید در این زمینه‌ی مهم اختیارمان را به دست انسان‌های عقده‌ای و تحت تأثیر فرهنگ غرب بدهیم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته‌ی عفاف و حجاب تأکید کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ی باعظمت و آینده درخشانی داشته باشیم و جمهوری اسلامی در تاریخ و در دنیا بدرخشد و زحمات امام، رهبری و شهدا فراموش نشود باید خانواده را قدر بدانیم چراکه هر چه داریم به برکت خانواده و پدران شایسته و مادران پاک و بالیاقت است.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه تقوا بهترین سرمایه جاودانه و گوهر زندگی انسان‌هاست،گفت: تقوا بهترین وسیله برای سعادت دنیا و آخرت و ذخیره و توشه برای سفر طولانی قیامت است.

وی افزود: اساس این است که انسان هر جایگاهی که دارد در ریل تقوا حرکت کند لذا ریل تقوا  عفاف و حجاب است و بی‌بندوباری و فساد خروج از ریل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی یکی از ویژگی‌های ماه ذی‌القعده استغفار خواند و افزود:  استغفار همیشه مقدمه است برای گام‌های بالاتر، مانند کشاورزی که اول باید زمینه را آماده کرد، معنای استغفار در درجه اول آفت زدایی و قرنطینه کردن روح و قلب است و آنگاه است که در این وجود پاکیزه درخت ایمان، تقوا و اخلاص رشد می‌کند.

وی یکی از مقدس‌ترین دعاها را دعای استغفار  دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) با آن عظمت همواره در حال استغفار بودند بنابراین استغفار را فراموش نکنیم، البته استغفار به معنای واقعی یعنی انسان خود را در محضر خداوند ببیند و طلب عفو و آمرزش کند و از گناه بپرهیزد لذا استغفار برکات مادی و معنوی فراوانی دارد و گره‌گشای کار دنیا و آخرت است.

امام جمعه اراک با اشاره به شهادت حضرت جوادالائمه (ع) در روزهای آینده بیان کرد: زندگی امام جواد (ع) یکی زندگی بسیار عزت‌آفرین است و باید قدر این امام بزرگوار را بدانیم و این روز را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی تلاش می‌کنند با دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه جنگ روانی راه بیندازند و تحریک کنند،گفت: هر چه فتنه و فساد است زیر سر آمریکا، اسرائیل، فرانسه و انگلیس است و الحمدالله ملت ما هوشیار، بیدار و مراقب هستند و نسبت به توطئه‌ها و دسیسه‌ها و نقشه‌های شیطانی و مخصوصاً تبلیغات دروغین دستگاه تبلیغاتی فتنه‌انگیز انگلیس آگاه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: عاملی که باعث پیروزی انقلاب شد وحدت کلمه، اطاعت از امام، یکپارچگی و اسلام عزیز بود و امروز هم همان عامل یعنی انسجام ملی و عزت اسلامی و اطاعت از مقام معظم رهبری و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان عامل موفقیت ماست.

امام‌جمعه اراک در پایان با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا خاطرنشان کرد: بازهم توصیه می کنیم که همه از ماسک استفاده کنند، فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنند، دست‌ها را بشویند و در حد امکان محیط خانه را ضدعفونی کنند تا اگر فردی بیمار شد خانواده‌ها مبتلا نشوند تا فشار را از روی پزشکان و پرستاران برداریم.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها