پیش‌بینی برداشت ۳۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از مزارع درگز

مدیر اداره جهاد کشاورزی درگز گفت: اگر تا پایان فصل برداشت گندم مشکل خاصی بروز نکند، امسال در حدود ۳۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان برداشت خواهیم کرد؛ کمیسیون خرید گندم از بیستم خرداد ماه فعال خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۴۹۱۸۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
مهدی خالقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ با اشاره به افزایش حجم بارندگی در بهار سال جاری و زمستان سال گذشته اظهار کرد: پیش بینی می‌کردیم امسال در بحث برداشت گندم از مزارع درگز وضعیت خیلی خوبی داشته باشیم، اما تنش گرمایی که در روز‌های گذشته اتفاق افتاد باعث بروز خسارت ۳۵ درصدی به مزارع شهرستان شد.

وی افزود: با این وجود اگر تا پایان فصل برداشت گندم اتفاق خاصی نیفتد، امسال در حدود ۳۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان برداشت خواهیم کرد که این عدد تقریبا برابر با مقدار جمع آوری شده گندم در سال قبل است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی درگز گفت: کمیسیون خرید گندم از بیستم خرداد ماه فعال خواهد شد؛ کشاورزان همچون سال‌های گذشته باید گندم خود را به سیلوی ذخیره گندم شهرستان و مرکز خرید چاپشلو تحویل دهند و پس از یک هفته تا ده روز مبالغ خود را دریافت کنند.

خالقی تصریح کرد: با شرایط موجود در سال جاری، احتمالا خروج گندم از شهرستان همچون سال گذشته ممنوع خواهد شد، اما تصمیم گیری و اعلام قطعی این خبر باید در سطح مسئولین شهرستان اتفاق بیفتد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد مطلوب کلزا تبیین کرد: امسال اولین سالی است که کلزای بهاره در مزارع درگز کشت می‌شود؛ کاشت این محصول ضمن اینکه هزینه کمتری دارد، در مقایسه با گندم بهره وری اقتصادی دوبرابری خواهد داشت؛ ضمن اینکه دولت برای این محصول شرایط خرید تضمینی قائل شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی درگز خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌کنیم در تناوب با مزارع گندم، حتما کشت کلزا را در دستور کار داشته باشند؛ این کار هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اقتصادی به کشاورزان کمک خواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار