فرمانده سپاه بابلسر در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

از کمک ۷ میلیارد ریالی خیرین تا اهدای تنها دارایی یک پیرزن در رزمایش کمک مومنانه

فرمانده سپاه بابلسر از کمک نقدی ۷ میلیارد ریالی خیرین تا اهدای تنها دارایی یک پیرزن در رزمایش کمک مومنانه خبر داد و گفت:شاهد صحنه‌های بی نظیری از کمک و همدلی مردم در سطح شهرستان هستیم.
کد خبر: ۹۲۳۴۳۰۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ سید مصطفی موسوی نژاد صبح امروز در گفتگو با خبرنگار «بسیج» ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران و گرامی داشت یاد و خاطره امام و شهدا، به رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: بعداز بیانات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان جلسه‌ای با حضور امام جمعه شهرستان و کمیته مجمع خیرین برگزار کرده و عزم را جزم کردیم تا فرمان فرماندهی معظم کل قوا را در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه اجرایی کنیم.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه در روز  جمعه ۲۲  فروردین بصورت ویدئو کنفرانس، فرمانده سپاه کربلا ابلاغیه سازمان بسیج را درباره رزمایش کمک مومنانه ابلاغ کرد، افزود: جلسات هماهنگی برای اجرای رزمایش مومنانه با حضور فرماندار ،شهرداران، بخشداران روسای شورای شهر، خیرین، مسئول کمیته امداد و بهزیستی  برگزار شد؛ لذا کمیته‌های ۵ گانه برای اجرای هر چه بهتر این رزمایش تشکیل شد.

موسوی نژاد با اشاره به همدلی ایجاد شده بین تمامی دستگاه‌ها برای اجرای رزمایش کمک مومنانه از تهیه و توزیع  بیش از ۲۳۰۰ بسته معیشتی در بین جامعه هدف خبر داد، و اضافه کرد: این بسته‌ها توسط بسیجیان در حال بسته بندی می‌باشد، و روی هر بسته هم  این عبارت «هدیه ولایت از طرف یاران حاج قاسم سلیمانی» نوشته و  بصورت متمرکز در سطح محلات توزیع خواهد شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بابلسر به کمک خیرین محله محور و مجمع خیرین محرومیت زدایی شهرستان هم اشاره و اعلام کرد:  تا به امروز ۷ میلیارد ریال خیرین برای تهیه بسته‌های معیشتی تقبل کردند و یک میلیارد ریال هم شهرداری بابلسر برای رزمایش کمک مومنانه اهدا کرد.  

موسوی نژاد از همدلی مردم و کمک آن‌ها در اجرای رزمایش گفت و یادآور شد: در روند اجرای رزمایش ما شاهد صحنه‌های بی نظیری از کمک و همدلی مردم هستیم. برای جمع آوری اقلام غیر نقدی مردم،  کمک غیر نقدی پیرزنی که  یک عدد وایتکس  بود و میگفت در خانه همین یک قلم کمک را دارم که به نیازمندان در این شرایط اهدا کنم شاهد بودیم یا خانواده‌های نیازمندی که خود در لیست جامعه هدف بودند، اما از گرفتن بسته‌های معیشتی امتناع می کردند و میگفتند که این بسته ها را به خانواده های دیگری بدهید.

 فرمانده سپاه بابلسر به اهدای چندین راس گاو  و گوسفند از طرف مردم برای قربانی و توزیع گوشت بین نیازمندان هم اشاره کرد و ادامه داد:  علاوه برتهیه بسته‌های معیشتی، بخشودگی اجرا بها برای کسبه و مستاجران را هم در سطح شهرستان داشتیم.

موسوی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در رزمایش ایثار و تا قبل از نیمه شعبان ۵ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده بود، افزود: ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی هم در سطح محلات توسط جهادگران بسیجی درب منازل توزیع شد.

فرمانده سپاه بابلسر از تولید و توزیع ۳۷۵ هزار ماسک بهداشتی تا به امروز هم خبر داد و یادآور شد:در ۵ کارگاه بزرگ و علاوه برآن کارگاه‌های خانگی،۸۵۰ خیاط بسیجی شبانه روزی  ماسک‌های صلواتی تولید کردند و در اختیار مردم قرار دادند و همچنان تولید ماسک ادامه دارد.

 موسوی نژاد به فعالیت ۱۵۰۰ بسیجی در قالب ۸۵ گروه بسیجی اشاره کرد و گفت: باید گفت که بسیجیان جانانه و ایثارگرانه در جبهه مقابله با کرونا  پای کار آمدند و خط شکنی کردند و کمک کار کادر درمانی  بودند.

فرمانده سپاه بابلسر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که در دل تهدید می‌بایست فرصتی ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: امروز این فرصت بوجود آمده و نیرو‌های بسیجی با انسجام بیشتری برای خدمت به مردم و کمک به اقشار آسیب پذیر بصورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

موسوی نژاد در پایان به معنویت  افزایی  و امید به مردم در شرایط کرونایی هم اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر توصیه‌های بهداشتی در کنار آن معنویت زایی بین مردم و امید دهی به آن‌ها از جمله کار‌های مهمی بود که جهادگران بسیجی در حین خدمت به مردم و هم گردان‌های سایبری بسیج در فضای مجازی مشغول ترویج آن هستند.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار