خبرهای داغ:
ياسر متانت
مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه گلپايگان:

ماه رجب،فرصت خودسازي

حجت الاسلام مرداني گفت: دعا حقایق و معارفی را به ما می‌آموزد که در زندگی به آنها نیاز داریم و دل را متوجه به خدا می کند.
کد خبر: ۹۱۱۹۸۵۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان، ماه رجب یکی از ماه‌های ارزشمند قمری است، طليعه این ماه با ولادت امام محمد باقر (عليه السلام) شروع، در نیمه آن ولادت حضرت علی (عليه السلام) و 25 رجب شهادت امام موسی کاظم(عليه السلام)  و 27 رجب، نیز مزين به مبعث پیامبر اسلام(صلي الله عليه و آله) است.

رجب نهری است در بهشت و این ماه با اعمال وارده خود مراتب نزديكي انسان به درجات رفيع معنوي را فراهم می‌کند.به اين بهانه ،فضايل اين ماه شريف را از زبان حجت الاسلام مرداني جويا شديم.

حجت الاسلام مرداني مسئول نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج گلپايگان در مصاحبه اي اختصاصي ضمن تبريك فرارسيدن ماه رجب دو نکته مهم در مورد اين ماه مبارك را که باید مورد توجه همه قرار گیرد متذكر شد.

 وي اهمیت وتوجه به ذکر دعا وتوسل و تقویت معنویت و برقراری ارتباط انسان با خداوند را از نكات كليدي اين ماه خواند.
 
مسئول نمايندگي  ولي فقيه در ناحيه گلپايگان، در ادامه با اشاره به وضعیت امروز جامعه‌ و نیاز مردم به آرامش،این آرامش را لازمه اين مهم را یاد خدا و توجه به ادعیه این ماه معرفي كرد و گفت:یاد خداست که دلها را در ماجراهای طوفانی دنیا و زندگی، حفظ می کند.

وي دعاهای ماه رجب را دریايي از معرفت معرفي كرد و اظهار داشت: دعا حقایق و معارفی را به ما می‌آموزد که در زندگی به آنها نیاز داریم، و هم دل را متوجه به خدا می کند، هم زندگی وامورات مادی ومعنوی انسان را سر و سامان می دهد.

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به فضيلت ماه رجب اين ماه را ، ماه توسل و تذکر و توجه و تضرع و استغاثه و محکم کردن پیوند دلهای محتاج و نیازمند به لطف و فضل الهی معرفي كرد و گفت:.ماه رجب ،فرصت تقرّب به ارزشهای الهی و تقرّب به ذات مقدّس پروردگار و فرصت خودسازی است.

حجت الاسلام مرداني با اشاره به ايام البيض،فرصت طلايي اعتكاف را يادآور شد و گفت: از سنت حسنه اعتکاف در این ماه نباید غافل شد، خصوصاً جوانان که قطعا آثار وبرکات مادی ومعنوی دنیوی واخروی برای آنان خواهد داشت و چراغ راهي براي آينده آنان خواهد شد.
  وي در پايان ضمن  بيان بن بست هاي مادي ياد خداوند،بر توكل بر خداوند در تمام لحظات تأكيد كرد و افزود: از خدای متعال توفیق بخواهیم. رابطه‌ مان را با معنویت و خدای متعال تقویت کنیم.  اشتغالات کاری و مادی و دنیایی، ما را از ذکر و توجه و پرداختن به معنویات بازداشته !واین یک خطر بزرگ است که باید به آن توجه کرد؛ آن چیزی که پشتوانه‌ی نشاط و شور و شوق و تحرک و توفیق ماست، کمک الهی است.

 کمک الهی را باید به معنای واقعی کلمه از خدابخواهیم  و از خدا طلب کنیم. باید از ته دل با خدا حرف بزنیم  بهترین زمان برای حرف زدن از ته دل با خدا ماه رجب است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار