خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه امام صادق(ع) اصفهان:

در هفته بسیج 1500برنامه در مرکز اصفهان برگزار می‌شود

سرهنگ علی مقواساز گفت: از برنامه های ناحیه امام صادق(ع) در هفته بسیج، اعزام گروه های جهادی، گشت های محله محور، برپایی نمایشگاه باحضور اقشار مختلف بسیج، همایش دوچرخه سواری و ... خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۵۰۴۱۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ فرمانده ناحیه امام صادق(علیه السلام) ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان اصفهان ضمن عرض تسلیت زلزله کرمانشاه و تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: در هفته بسیج امسال بیش از 1500 برنامه در سطح ناحیه امام صادق(علیه السلام) برگزار خواهد شد.


سرهنگ علی مقواساز از جمله برنامه های هفته بسیج در این ناحیه را گشت های محله محور برشمرد که در راستای کمک به امنیت بیشتر محله های اصفهان انجام می شود.


وی تصریح کرد: از دیگر برنامه های این ناحیه در هفته بسیج، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم است که این کار نه در هفته بسیج بلکه در تمام طول سال در حال برگزاریست، چنانکه از ابتدای سال بیش از 20 گروه جهادی از این ناحیه به مناطق محروم اعزام شده اند.


مقواساز در رابطه با فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم گفت: آخرین فعالیتی که گروه های جهادی انجام داده اند، در یکی از مناطق حاشیه ای شهر اصفهان اقدام به ساخت یک باب منزل مسکونی نموده اند که طی روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید.


فرمانده ناحیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان از برگزاری گردهمایی بزرگ بسیجیان در اصفهان خبر داد و گفت: همزمان با روز بسیج در پنجم آذرماه، همایش بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه مقاومت در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان برگزار خواهد شد.


وی از برنامه های عمرانی این ناحیه در هفته بسیج به افتتاح و راه اندازی5000 متر سالن های ورزشی اشاره نمود و اظهار کرد: طرح هایی نظیر کاهش آسیب های طلاق در خانواده ها در 7گام و پیشگیری از اعتیاد نیز از طرح هایی است که در قرارگاه های جواد الائمه و تحکیم بنیان خانواده هم اکنون در حال اجرا و آسیب شناسی است.


مقواساز به مسجد محور بودن برنامه های بسیج در سال جاری اشاره نمود و افزود: در سطح اصفهان با 40مسجد از طرف این ناحیه جلساتی برگزار کرده ایم و هماهنگی های لازم را انجام داده ایم که مردم بتوانند مشکلاتشان را درون مسجد حل کنند.


وی عنون داشت: با توجه به آلاینگی های موجود در هوای اصفهان و لزوم ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در اصفهان، همایش بزرگ دوچرخه سواری با عنوان بسیج، هوای سالم، ضامن سلامت خانواده در روز جمعه 3 آذرماه از میدان احمدآباد به سمت خیابان پاسداران انجام خواهد گرفت که پیش بینی می شود حداقل 2000 دوچرخه سوار در این همایش شرکت کنند.


وی با اشاره به بسیج کشاورزی به عنوان یکی از اقشار تخصصی بسیج گفت: بسیج کشاورزی با حضور در مناطقی که کشاورزی بیشتر رواج دارد و با ارائه طرح هایی در راستای اقتصاد مقاومتی کشاورزان را یاری می دهند.


وی یادآور شد: نشست دخترانه ویژه نوجوانان و جوانان و نشست مادران ویژه مادران با برنامه های تربیت فرزندان و همسرداری در طی 2هزار جلسه در اصفهان برگزار خواهد شد.


مقواساز از ویژه برنامه میهمانی لاله ها خبر داد و گفت: در این برنامه دیدار با خانواده های شهدا را داریم که البته این طرح در طول سال نیز در حال انجام است و فقط معطوف به هفته بسیج نمی شود که در همین راستا در بعداز ظهر روز پنج شنبه 2 آذرماه برنامه غبارروبی مزار شهدا با حضور بسیجیان در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.


فرمانده ناحیه امام صادق(عیله السلام) از دیگر برنامه های هفته بسیج در این ناحیه را اینگونه برشمرد: اعزام بسیجیان به اردوهای درون شهری و برون شهری و راهیان نور غرب و جنوب کشور، عیادت از سالمندان، بیماران و جانبازان که در این راستا بسیجیان جهت عیادت از این عزیزان باحضور در بیمارستان ها و مراکز نگهداری با بیماران، سالمندان و جانبازان دیدار می کنند.


وی عنوان داشت: برگزاری ایستگاه های مردمی بسیج با حضور اقشار مختلف بسیج، شناسایی مناطق آسیب پذیر و اجرای طرح های مقابله با این آسیب ها در این مناطق، خدمات اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، تربیت بدنی، عمرانی، پیشگیری از اعتیاد، اردویی و ... از جمله دیگر طرح هایی است که در این ناحیه برگزار می شود.


مقواساز گفت: در مناطق حاشیه ای شهر 170 نخبه بسیجی در رشته های علمی، فرهنگی، ورزشی و .. شاناسایی شد و از آنها تقدیر بعمل آمد.


فرمانده ناحیه امام صادق(علیه السلام) اصفهان حضور مردم در مساجد جهت ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده را کم‌نظیر برشمرد و تصریح کرد: کمک های مردم اصفهان به کرمانشاه از این ناحیه تا امروز 40 کامیون و 3فروند هواپیما بوده که همچنان در پی جمع آوری کمک های مردمی برای مردم زلزله زده هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار