خبرهای داغ:
حسینی شاهرودی تاکید کرد :

انحصار واردات عامل زمین‌خوردن سرمایه‌گذاری در تولید خودرو

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی رانت‌ها به صورت قانونی در اختیار تولید کنندگان و واردکنندگان قرار می‌گیرد، گفت: تا کنون فعالیت‌های انحصاری کمکی به رونق بخش تولید کشور نکرده است.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۲۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در خصوص آسیب واردات انحصاری خودرو توسط تولید کنندگان، گفت: از سال‌های گذشته تا کنون اقدامات غیرکارشناسی مشکلات فروانی را در زمینه خودروی کشور ایجاد کرده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی قوانینی تصویب شده که منافع مصرف کننده در آن دیده نشده است، گفت: انحصار در تولید، واردات و معافیت‌های گمرکی تا کنون کمکی به بخش تولید، کیفیت و رقابت پذیری تولید خودرو در کشور نکرده است.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه اگر واردات انحصاری خودرو در راستای رونق تولید خودرو داشته باشیم سازنده است، تصریح کرد: سابقه نشان داده که با انحصار نه تنها رونقی ایجاد نشده، بلکه انحصار باعث شده است دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری در تولید و مونتاژ خودرو زمین بخورند و شاهد غیر رقابتی بودن قیمت‌ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کالایی که در کشور تولید می‌شود از نظر قیمتی بسیار متفاوت تر از کالایی است که در خارج از کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: هزینه‌های تولید در کشور ما به عنوان یک کشور در حال توسعه بسیار پایین‌تر از کشورهای مبدا تولید خودرو است اما متاسفانه انحصارها باعث بالارفتن قیمت تولید قطعات خودرو در ایران نسبت به کشور مبدا می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: متأسفانه انحصارها و رانت‌ها بعضاً حتی به‌صورت قانونی در اختیار تولید کنندگان قرارمی گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار