امام جمعه تبریز:

دهه فجر؛ جشن مردمی/حادثه ساختمان پلاسکو سبب تاثر در جامعه شد

امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه بزرگداشت دهه فجر بر همه واجب و ضروری است، گفت: تنها چراغانی اداره‌ها و زدن پرچم کافی نیست بلکه باید جشن مردمی باشد و همه مردم حضور داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۱۰۴۲۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهدشبستری، اول بهمن ماه را یادآور حوادث بهمن سال 57 دانست و افزود: دهه فجر یادآور ایثار و فداکاری و امری مطلوب در جهان اسلام است و باید یاد شهدا را گرامی داشته و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل شود.

وی دهه فجر را جشن مذهبی و نماد جمهوری اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: دهه فجر فرصتی مناسب برای نقل و بیان دستاوردهای همه‌‌‌جانبه انقلاب اسلامی است و نباید افراط و تفریط در این جشن‌ها باشد.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران، اظهار کرد: این حادثه بسیار تلخ و ناگوار است که علاوه بر خسارت‌های مالی، تعدادی از آتش‌نشانان و مردم در آن جان باخته و تعدادی مصدوم شدند که اسباب تاثر در جامعه شد.

وی آتش‌نشانان را سنگرنشین همیشه در صحنه عنوان و با توجه به پیام رهبر فرزانه انقلاب درباره ابن حادثه، بیان داشت: رهبری توصیه کردند بیشتر به فکر نجات افراد باشید و باید بحث‌ها در زمینه علل حادثه پس از روشن شدن و کنکاش موضوع بیان شده و برای مقابله با تکرار چنین اتفاقاتی تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با سفارش به رعایت حق الناس از سوی همه و با تاکید به اینکه وضع بازار جامعه اسلامی باید به گونه‌ای باشد که دقت کنند تا ظاهر و باطن جنس یکی باشد و عیب جنس را بگویند، تصریح کرد: در غیر این صورت غش در معامله است و مورد لعن و نفرین قرار می‌گیرد.

وی دستبرد به بیت المال را از دیگر خیانت‌های جامعه دانست و گفت: طبق روایتی از پیامبر اکرم(ص) حتی شهیدی که غنائمی از بیت‌المال برداشته را در آتش جهنم دیده‌اند و این بسیار تکان‌دهنده است.

آیت الله محسن مجتهدشبستری با بیان اینکه حقوق‌های نجومی نمونه اجحاف به حقوق مسلمانان است، اظهار کرد: بیش از استحقاق برداشتن از بیت‌المال که حقوق نجومی نمونه بارز آن است و دستبرد به حقوق ایتام، نابخشودنی بوده و ادامه آن در جامعه تفرقه ایجاد می‌کند.

امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود، مهم‌ترین موضوع از مسائل منطقه را اعدام سه جوان انقلابی بحرینی عنوان و بیان کرد: این سه جوان توسط دولت منحوس بحرین اعدام شدند که موج تظاهرات در بحرین را به همراه داشت.

وی افزود: مردم بحرین علیه دولت و آل‌سعود تظاهرات مسالمت‌آمیز داشتند، ولی برخی افراد مبارزه مسالمت‌آمیز را غیرقابل اجتناب دانسته و دستگیری و اخراج، تخریب مساجد و حسینیه اعطای تابعیت به مخالفت و سلب تابعیت از شیخ قاسم و شکنجه و سرکوب از جمله اقداماتی برای تشدید تظاهرات مردم انجام دادند.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه اعدام این سه جوان در شرایطی که حکم اعدام آنها در جلسه قبلی رد شده بود، موجب تظاهرات شد، تصریح کرد: تحلیل ریشه‌ها انگلیس، آل‌خلیفه و آل‌سعود به تحلیل زیادی لازم دارد ولی اجمالا رژیم آل‌خلیفه و اربابان بدانند ملت بحرین در شش سال اخیر تسلیم نشده و تظاهرات مسالمت‌آمیز داشته، ولی اکنون با شدت برای استقرار حکومت اسلامی قیام بزرگ خواهند داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار