پیام شهردار تبریز به مناسبت روز جهانی معلولان؛

اراده جامعه معلولان، الگوی نشاط وسازندگی/ تداوم رویکردهای عمرانی، با اجرای اصول مناسب‌سازی شهری

شهردار تبریز با گرامی‌داشت ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان، با اشاره به این‌که نقش معلولان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برجسته است، بر لزوم بسترسازی عرصه عمومی شهر برای تداوم این نقش سازنده تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۸۳
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی، آمده است: با گذشت دوره‌های مختلف تاریخی، نقش سازنده جانبازان ومعلولان، در عرصه‌های مختلف زندگی ثابت شده است؛ بدون ایفای این نقش، حرکت‌های اجتماعی، قطعاً فاقد پویایی و نشاط لازم است.

وی جانبازان و معلولان را نماد برجسته ایمان و اراده خوانده و متذکر شده است: افتخارآفرینی جانبازان و معلولان در فرصت‌های مختلف ملی و بین‌المللی، نشان‌دهنده این امر مهم است که نقص‌های جسمی و ظاهری، نمی‌توانند اصولکلی زندگی را با مفاهیمی از قبیل یاس و ناامیدی، پیوند دهند؛ این ایمان و اراده، الگوی مهمی است که باید مورد توجه آحاد جامعه، به خصوص جوانان باشد.

شهردار تبریز با تاکید بر این‌که عرصه عمومی شهر باید در خدمت حضور نشاط‌بخش معلولان مناسب‌سازیشود،، خاطرنشان کرده‌است: رویکردهای کلی شهرسازی، در جزئی‌ترین بخش‌های ساختاری، از قبیل تردد، حمل‌و‌نقل و بهره‌مندی از خدمات عمومی دستگاه‌های مختلف اجرایی، باید در راستای روان‌سازی فعالیت جانبازان و معلولان طراحی و اجرا شود؛ به همین منظور تمام تلاش شهرداری تبریز در حوزه‌های عمرانی سال‌های اخیر، با در نظر گرفتن الزامات مناسب‌سازی، تدوین و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به این‌که فقدان مدیریت واحد شهری، چالشی است که در این حوزه نیز به چشم می‌آید، اظهار داشته است: شهرداری اگرچه متولی اصلی حوزه عمران و سازندگی شهر است؛ اما اختیارات محدودی در اصلاح هندسه و عرصه کلی شهر دارد؛ از این رو لازم است تا عموم بخش های اداری، اجرایی و خدماتی، بستر فعالیت‌های خود را مهیای تکریم بیش از پیش کم‌توانایان جسمی و حرکتی کنند.

نجفیدر پایان با تبریک ۱۲ آذر روز جهانی معلولان، اظهار امیدواری کرد، برنامه‌ریزی‌های حوزه منابع انسانی، در خدمت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای ارزشمند جانبازان و معلولانتقویت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار