خبرهای داغ:
عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور

عامل بردگی ملت ها دنیاگراها و ساکتین هستند/ آگاهان، حق سکوت ندارند و باید حکومت اسلامی حکومت منهای انتقاد نباشد

کد خبر: ۸۷۵۸۶۰۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسن رحیم پور در جمع دانشجویان هیئت فاطمیون دانشگاه صنعتی شاهرود و اقشار مختلف مردم در سخنانی با اشاره به اینکه امشب ما باید ببینیم امام حسین(ع) از ما چه می خواهد اظهار کرد: امشب به کلیدواژه هایی اشاره می کنیم تا ببینیم امام حسین(ع) از ما چه می خواهد و انحراف از کجا شروع شد که نخبگان و حاکمیت از مسیر توحید و عدالت خارج شدند هر چند نمادهای سوری و ظاهری را حفظ کردند اما مشروعیت نداشتند.

وی افزود: آنچه امامان را امام کرد اصول و معیارهایی است که تاریخ مصرف ندارد که اگر داشت امام نبودند و به تاریخ پیوسته بودند و هر نوع یادبود و عزاداری برای اهل بیت یک ناستولوژی تاریخی برای درد و دل نیکان و ضعیف و در واقع سخن شخصی و بُعد شخصی ائمه توجه می شد نه شخصیت حقوقی آنها و امام را الگو بودن امامت خارج می کرد.

رحیم پور خاطر نشان کرد: این فرق قائل نشدن بین حسین و دیگران از اینجاست که معنا از حسین یا از امام حسین(ع) است که تاریخ مصرف ندارد و برای ارزش ها تاریخ مصرف رابطه ای با امروز و ابعاد زندگی ما را قطع کند و منظور آنها این است که شخص را قبول کنیم اما امام را نه و تفاوت شیعه در این است.

وی تصریح کرد: شیعه بعد از پیامبر 12 امام دارد که ظرفیت دو نیم قرن حاکمیت مستقیم از امام علی(ع) تا زمان غیبت است، شیعه و مکتب اهل بیت در هر موقعیت تکلیفی روشن دارد و نمی توان گفت نبود و نمی شود و شرایط متفاوت است چرا که با هر شرایطی وظیفه ای هست و شیعه باید احساس پیروزی کند و یاس هرگز و ما همیشه مسئول هستیم و در هر حال عزتمند هستیم و برای هر موقعیتی الگوی خاص خود را داریم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به شرایط مختلف ائمه و کارکردهای متفاوت آن بیان کرد: باید مسلمان زیست و مومنانه موضع گرفت، باید یاد گرفت موضع گیری مناسبت کرد مانند مولا علی(ع) در شرایط خانه نشینی و یا مانند امام حسن(ع) صلح کرد یا مانند امام حسین قیام کرد و در دوران غیبت مامون و تابع بود و امام زمان(عج) تجلی خداوند بر زمین است و کارهای بزرگ می کند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) را با خودمان مقایسه می کنیم اظهار کرد: گریه و خنده چند جور داریم و خنده و گریه اسلامی داریم، گریه عجز و ترحمی و تاسف متعلق به اهل بیت نیست، گریه برای امام حسین(ع) گریه اعتراض و دفاع از مظلوم و عقلانی و معنوی و اشک مقدس است، گریه برای عدالت و حقیقت مظلومیت اولیا خداست.

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: مومن برای دنیا گریه نمی کند و اهل بیت(ع) در سخت ترین شرایط و در اسارت امام حسین(ع) تاکید کرد گریه نکنند و با افتخار و عزتمند باشند چرا که دشمنان به گریه عجز و ذلت و ترس و یاس تعبیر می کنند و امام سجاد در مجلس یزید گفت: ما شهادت برایمان کرامت است و شهادت برای ما انسان های بزرگ است و ما ترس و وحشت از کسی نداریم و این شکست ابرقدرت آن زمان یزید بود.

وی ادامه داد: حضرت زینب که نماد زن مسلمان است به یزید می گوید بدبختی ما این است که با تو باید سخن بگوییم و ابرقدرت آن زمان را لِه می کند و ما افتخار داریم برای اینها اشک می ریزیم و این اشک عجز نیست و منشا این اشک رحمت است و منشور بلورهای این اشک چندوجهی عقلانیت و عدالت خواهی و دفاع از مظلوم و حقیقت ناب توحید و امامت است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تاکید کرد: عده ای می خواهند گریه امام حسین(ع) را مادی و کربلا را شخصی و فاجعه ای تاریخی و محدود به زمان نشان دهند، امام حسین(ع) جلوی روی ماست نه پشت سر ما و کربلا و عاشورا مسئله شخصی برای حسین نیست همانطور که امام صادق تعبیر فرمودند(کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا).

وی با بیان اینکه تشیع قلابی امروز امامت را جدا می کنند و فقط آدم هایی خاص جلوه می دهند که بودند نه اینها هستند، ما وقتی زیارت می کنیم سلام می دهیم یعنی شهادت می دهیم که هستند و می بینند و می شنوند و جواب می دهند.

رحیم پور با بیان اینکه امام الان امام ما هستند و ما باید ببینیم کدام موقعیت هستیم وقتی امام راحل قطعنامه 598 را قبول کرد به معنای پشیمانی از جنگ نبود بلکه در پیام خود محکم تر فرمود ما آمده ایم و باید مجهز شویم و معنای پایان کار نیست صلح و قطعنامه مانند دوران امام حسن(ع) که وقتی اصحاب ایشان را همراهی نکردند مجبور به قبول صلح شد اما گفت که معاویه دیکتاتور است و از موضع قدرت وارد شد.

وی با بیان اینکه باید امام با مسئله زمان ما ارتباطی روشن داشته باشد ادامه داد: امامت یعنی حسین جلو راه افتاده و ما پشت سرش حرکت می کنیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی و استاد دانشگاه با اشاره به سخنان امام حسین(ع) در جمع اصحاب و تابعین در سال قبل از قیام حسینی در صحرای منا گفت: امام می فرماید کل مجاری امور و حاکمیت در دست علما دین باید باشد که اصول و ضد اصول را در کار بشناسند و خط قرمز ها و سبزها را بدانند و در حوزه های مختلف مسئولیتی مکتب شناس باشند و شخصی نگاه نکنند و کار بلد باشند و اگر نمی داند و قبول می کند خائن و غاصب است.

وی اضافه کرد: امام گلایه می کنند که چرا قدرت دست این افراد نیست علت این است که دسته دسته شده اید و سرکوچکترین مسئله ای حاضر نیستید همدیگر راتحمل کنید و از سنت و اصول رسول الله دور شده اید حرف قشنگ می زنید ولی عمل نمی کنید،مکتبی حرف می زنید اما مکتبی عمل نمی کنید.

رحیم پور اظهار کرد: امام می فرماید اگر بر رنج ها صبر می کردید اینگونه نمی شود این سخنان را به انسان های خوب می زند، اگر اهل هزینه در راه خدا بودید به جای یزید و معاویه شما باید حکومت دار بودید اما مصلح نیستید،از نظر نظری و کلامی مشکل ندارید اما خودتان زدید به آن راه و منفعت شخصی را می بینید.

وی با بیان اینکه فرمود شما ستمگران را فرصت دادید خاطر نشان کرد: شما ستمگران را راه دادید،اهل مقاومت نبودید، در زمان امام حسین(ع) همه روزه و نماز و حج و اعمال را به جا می آوردند اما در مدینه فاحشه خانه و مشروب فروشی بود و حتی اینها به زیارت هم می رفتند اینها امت پیامبر بودند و چند سال بعد کربلا رخ داد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: شما متدینین به نفع شخصی خود توجه دارید نه اسلام اما امام حسین(ع) برای اسلام و منفعت اسلام قیام کرد و شاهدیم متدینینی که ظاهری هستند با فیش های نجومی و زیارت و یقه بسته اما همین خا اگر رژیم عوض شود زیر پرچم آن رژیم مسئولیت هم می گیرند و در جهت باد حرکت می کنند و امام حسین(ع) اینها را بیمار می نامد که ایمان ندارند.

وی تاکید کرد: فرق مومن با سایرین این است که مرکز را خدا می داند اما ما مرکز خودمان هستیم و خدا هم داریم و هر کجا منفعت باشد خدا هست در صورتی که خدا به ما احتیاج ندارد و ما محتاج او هستیم.

رحیم پور ادامه داد: عده ای هزینه کردند و عده ای دیگر بهره بردند و یا عده ای انقلابی و فداکار بودند مانند برخی اصحاب مولا علی و پیامبر اما بعد تغییر مسیر داده و بیراهه رفتند، دو اسلام داریم یا سازشکار و یا مبارز که امام حسین(ع) بیان می کند به این افراد که شما اهل مبارزه نیستید چرا که محافظه کار شده اید و نگاه عالمانه جای خود را جاهلانه داده و نگاه از بالا به پایین دارید.

وی اضافه کرد: کار خدا را به افراد فاسد داده اید که دو چیز بلد هستند شهوت و شبهه مانند زمان امروز ما که اسرائیل و آمریکا و دست نشانده های آنان در کشورهای مسلمان و در سطح پایین تری در کشور خودمان که اینها بر شما مسلط شده اند و علت ترس از مرگ و شهادت است و باور نداشتن به معاد و خدا که فاسد شدید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: امام می فرماید شما عاشق دنیا هستید اساس شهوت و منافع است و شبهه در کار که بدون بررسی و تحقیق و تعمل کار را انجام دهی و بر ساس شبهه پیش ببری.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) در زمان سخنانی را بیان کرد که امروز ما اینها را مشاهد می کنیم، بر اساس شبهه و شهوت بر امت اسلامی حکومت می کنند و مقرصان کسانی هستند که از مرگ و شهادت می ترسند و علت این است که دنیاگرا شده اند و این افراد عامل بردگی ملت ها هستند.

رحیم پور گفت: آگاهان، حق سکوت ندارند و باید حکومت اسلامی حکومت منهای انتقاد نباشد البته انتقاد با آداب و روش هایش که باید رعایت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار