خبرهای داغ:
یکی از داوران هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در تبریز:

حضور کارهای حرفه ای و بین المللی/ جشنواره بسیج تبریز، تجربه موفقی خواهد بود

یکی از داوران بخش گرافیک و کاریکاتور هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در حاشیه برگزاری این جشنواره، با بیان اینکه جشنواره تبریز تجربه موفقی خواهد بود، گفت: از حسن های جشنواره تبریز این است که در آن از کارهای متوسط و تجربه های نو گرفته تا کارهای حرفه ای و بعضا بین المللی حضور دارند.
کد خبر: ۸۷۴۶۳۲۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

سیدابوتراب احمدپناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کارهای حاضر در این جشنواره را قابل قبول خواند و پیشنهاد داد: با توجه به استانداردهای لازم، اگر امکانات لازم فراهم باشد این آثار برای استفاده عموم مردم و هنرمندان دیگر، به یک مجموعه کتاب تبدیل شود.

وی با بیان این مطلب که جنبه حسی کار، بخش قابل اعتنایی در داوری هاست، اذعان کرد: برخی از کارها به علت ماهیت و حس خوب کارها پذیرفته شده است که اگر سختگیرانه تر داوری می شد، شاید به جشواره کشوری نمی رسید.

عضو هئیت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به تصمیم های امسال شورای مرکزی انجمن بسیج هنرمندان کشور، اظهار داشت: امسال تجربه خوبی کردیم و آن این بود که به خاطر حفظ کیفیت و قرار گرفتن کارها در حد قابل قبول، تصمیم گرفته شد این جشنواره به مسابقه استانی تبدیل شود تا برگزیدگان در بخش سراسری شرکت کنند که احساس می شود آثارحداقل قابل قبول را دارند.

وی ادامه داد: از چیزهای که در انجمن مرکزی بسیج هنرمندان مطرح بود این بود که ما پشت خاکریزها را ببینیم، اینکه جمعیت هدف ما چه کسانی هستند و استان ها چه وضعیتی دارند که هر کدام از داوران بخش رقابتی به چندین استان رفته و کارها را از نزدیک مشاهده کردند و این حضور و دیدن محدودیت های امکاناتی، آموزشی، ضعف توانایی و .. به برنامه ریزی بهتر و کمک بیشتر کمک می کند.

مدیرگروه گرافیک دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که الزاما این ما نیستیم که نسخه بپیچیم یا بهتر فکر کنیم بلکه تجربیات، اقدام های و ایده های بهتری در استان ها است که می تواند فکر جمعی شکل داده و به رشد بیشتر انجمن کمک کند.

سیدابوتراب احمدپناه، با قدردانی از مسئولان تبریزی به خاطر فراهم آوردن اقدام های لازم برای برگزاری این جشنواره، بیان داشت: امسال پالایش خوبی در آثار هنرمندان اتفاق افتاده که قابل مشاهده است.


مدرس دانشگاه تهران که بیش از 30 سال تجربه کاری در این حوزه دارد، با اشاره به برگزاری «ورک شاپ» و کارگاه های آموزشی در این جشنواره، تصریح کرد: برگزاری ورک شاپ ها برای این بود که انجمن صرفا فراخوان نداده باشد و بهانه ای برای دورهمی هنرمندان است تا در موضوع های انقلابی و مسائل اعتقادی که نیاز بوده و شاید در حوزه هنر کمتر به آن پرداخته شده، کار شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره کارگاه های آموزشی نیز در نظر گرفته شده که با دعوت از اساتید مجرب، تلاش می شود در مباحث نظری و عملی به هنرمندان کمک شود چراکه این افراد از بین هزاران نفر انتخاب شده و به جشنواره سراسری راه یافتند.

عضو انجمن مرکزی هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان، علاقمندی، دلسوزی و جاذبه و مقبولیت انجمن های استانی بسیج را در ارائه آثار مطلوب هنرمندان آن استان موثر عنوان و بیان کرد: استان های موفق توانسته بودند ارتباط خوبی با هنرمندان خود برقرار کرده و مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به جنبش در آوردن و فعال کردن یک مجموعه است که بتواند امکانات بالقوه را بالفعل کند نه اینکه خود سازمان جدیدی همچون ارشاد و حوزه هنری ایجاد کرده باشد.

احمدپناه به همکاری بین ارشاد، حوزه هنری، دانشگاه و بسیج در موفقیت کارها تاکید و خاطرنشان کرد: انجمن بسیج هنرمندان برخی استان ها، اساتید دانشگاه و دانشکده های هنر خود را درگیر کرده بودند که آن ها یک عقبه خوبی می توانند به میدان بیاورند و این هوشمندی مدیریت بسیج خواهد بود.

هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج، 28 و 29 شهریور با حضور 145 هنرمند در رشته های نقاشی، گرافیک، کاریکاتور و نگارگری در فرهنگسرای الغدیر کلانشهر تبریز برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار