بر اساس آمار برگرفته از سازمان آموزش عالی انگلستان

انصراف از کار بیش از ۳۳ هزار دانشمند خانم به دلیل تبعیض جنسیتی

ایندیپندنت نوشت: در واقع هر سال دانشجویان خانم در انگلستان پس از فارغ التحصیلی، از ادامه کار در مسیر علمی خود بازمی‌مانند؛ دلایل مختلفی از جمله عدم تعادل بین کار و زندگی در آینده، قدرت کسب درآمد، عدم حمایت و تبعیض جنسیتی در این‌باره مطرح شده است.
کد خبر: ۸۷۰۹۹۱۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

 به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج،ایندیپندنت نوشت: اخیرا مسئولان علم، فناوری و دانش انگلستان اعلام کرده‌اند این کشور در حال از دست دادن بیش از ۳۳ هزار دانشمند خانم که به شدت هم در بخش‌های مختلف علمی انگلستان مورد نیاز هستند، است؛ در واقع هر سال دانشجویان خانم در این کشور پس از فارغ التحصیلی، از ادامه کار در مسیر علمی خود بازمی‌مانند.

 

تحقیقات جدید براساس آمار برگرفته از سازمان آموزش عالی انگلستان نشان داده است؛ تقریبا یک چهارم از دانشجویان خانم در علوم مختلف، نمی‌خواهد و یا مطمئن نیستید که آیا می‌بایستی حرفه‌ای را در علومی که رشته تحصیلیشان بوده انتخاب کنند یا خیر.

 

دلایل فارغ التحصیلانی که می‌گویند که نمی‌خواهد به دنبال پیشرفت در علوم رشته تحصیلی خود بروند، عبارتند از نگرانی در مورد تعادل بین کار و زندگی در آینده و قدرت کسب درآمد (۱۱ درصد)، تقریبا نیمی از این خانم‌ها به «عدم وجود گزینه‌های شغلی مناسب» استناد می‌کنند؛ پانزده درصد هم دلیل جدایی خود از ادامه کار را منزوی شدن در رشته خود و عدم پیشرفت می‌دانند.

این نظرات در حالی ابراز می‌شود که بسیاری از دانشجویان مدت‌های طولانی خود را متعهد به پیشرفت در علوم کرده بودند و برای اولین بار از سنین مدرسه ابتدایی علاقه‌مندی خود را به رشته تحصیلیشان پیدا کردند.

 

این تحقیق همچنین نشان داده است؛ در حالی که اکثر دانشجویان خانم از مطالعات خود لذت می‌برند، ۳۴ درصد آن‌ها ادامه دادن در مسیر علمی خود را سخت می‌بینند؛ مسائل جاری مانند تبعیض جنسیتی و عدم حمایت از خانم‌ها در به وجود آمدن این سرخوردگی دخیل بوده است؛ بیش از یک نفر از هر ۱۰ دانشجوی خانم، تبعیض جنسیتی را در دوره مطالعاتی خود تجربه کرده‌اند، به طوریکه سبب شده آن‌ها در دوره‌های آموزشی، خود را طرد شده ببینند.

 

این آمار در حالی ارائه می‌شود که ۱۰ واحد از دانشگاه‌های انگلستان بیشترین آمار فارغ التحصیلی را دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار