خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی:

احقاق حقوق مستضعفان، دغدغه همیشگی امام راحل بود

کد خبر: ۸۶۸۵۳۴۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، توجه به مستضعفان را از تاکیدهای امام خمینی(ره) دانست و گفت: صف آرایی مستکبران در مقابل مستضعفان، تقابل عدل و ظلم و رویارویی محرومان و چپاولگران، همواره در کلام و پیام امام موج می زد.

حسن میلانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: امام خمینی(ره) علاوه بر زبان، با قلم و قدم و با همه توان، در خدمت مستضعفان و محرومان بوده و مبارزه با ظلم و ظالم و مستکبران را خط مشی اصولی خود قرار داده بود.

وی روحیه استکبارستیزی از دیگر ویژگی های امام راحل عنوان و بیان کرد: امام خمینی(ره) حکومت را وسیله ای برای تحقق عدالت می دانست و معتقد بود تحقق عدالت بدون سرکوب کردن مستکبران و چپاولگران میسّر نخواهد بود.

میلانی خاطرنشان کرد: در حکومتی که حضرت ولی عصر(عج) آن را بنیان گذاری می کند، زمام امور در دست طبقات صالح جامعه بوده و اشراف و مستکبران که همیشه بر اثر خصلت برتری جویی و سلطه طلبی در برابر قیام های الهی پیامبران و اولیای دین ایستاده و از پذیریش عدل در جامعه خودداری کرده اند، هیچ گونه جایگاهی نخواهند داشت.

وی حمایت از مستضعفان را از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به علت دفاع از همین شعار قرآنی، فشارهای سیاسی فراوانی را از سوی استکبار در طول سالیان متمادی تحمل کرده است.

رئیس حوزه هنری استان در پایان، اظهار داشت: درک عمیق و حس دلسوزی معمار بزرگ انقلاب نسبت به طبقه محروم و مستضعف به اندازه ای بود که نه تنها برای ایرانیان، بلکه برای محرومان و مستضعفان دیگر کشورها نیز به عنوان یک حامی بزرگ شناخته شده اند و امروز نیز نظام جمهوری اسلامی ایران همان نفش را ایفا می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار