خبرهای داغ:
مشاور ارشد نظامی مقام معظم رهبری(حفظه):

نباید بجای حل مشکلات اقتصادی اولویت کشور را سیاست خارجی قرار داد

مشاور ارشد نظامی مقام معظم رهبری (حفظه)در همایش پیشکسوتان عملیات بیت المقدس تاکید کرد:یکی از طرفند های دشمن برای تحمیل اراده ی خود به ما تغییر اولویت های کشور است و اگر ما بجای حل مشکلات اقتصادی اولویت را سیاست خارجی قرار دهیم خسران خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۴۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبر گزاری بسیج از اصفهان،در ابتدای این همایش که در سپاه صاحب الزمان(عج) برگزار شد فرمانده ی سپاه صاحب الزمان ضمن خیرمقدم به پیشکسوتان رزمنده گفت:سوم خرداد به تعبیر مقام معظم رهبری یک پیروزی ملی - میهنی است اما برای استان اصفهان یک حالت ویژه و استثنایی دارد

وی افزود: وقتی به صحنه ی عملیات بیت المقدس و نقش یگان های استان در آن نگاه می کنیم یگانهای استان مانند لشکر 14 امام حسین، لشکر 8 نجف ،یگان های هوانیروز استان، برادران جهاد استان، می فهمیم که اصفهان در خلق این افتخار بزرگ نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است

سرداردغلامرضا سلیمانی با اشاره به بیان امام(ره) که فرمودند فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزشهاست گفت: ما امروز نیازمند آن هستیم که در مواجه با دشمنان جنایتکار و حل مشکلات کشور به این ارزشهای والای اسلامی انسانی تمسک بجوییم.

سرلشکر رحیم صفوی سخنران دیگر این مراسم با اشاره به عملیات بیت المقدس گفت: این عملیات چهارمین عملیات بود که در ظرف 9 ماه طرح ریزی شد و آن چهار عملیات شکست حصر آبادان، طریق القدس بستان، فتح المبین و الی بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد هستند.

فرمانده ی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: گفت برخی تصور می کنند که که ما این عملیات ها را همین طوری بدون طرح ریزی انجام می دادیم در حالی که نمی دانند ما بعد از شکست حصر آبادان 10 عملیات طرح ریزی کردیم عملیات هایی با راهبرد، تاکتیک و تفکر برتر همراه با غافلگیری درتاکتیک، زمان و زمین.

سردار صفوی در تشریح غافگیری در زمان و زمین گفت: غافگیری در زمان یعنی ما بعد از یک ماه از شکست حصر آبادان عملیات بیت المقدس را انجام دادیم در حالی که دشمن فکرمی کرد که ما حداقل به سه ماه زمان برای عملیات بعدی احتیاج داریم و غافلگیری در زمین یعنی صحنه ی نبرد را ما انتخاب می کردیم و آن جایی که دشمن برایش جنگیدن مشکل بود با او می جنگیدیم.

مشاور ارشد نظامی مقام معظم رهبری (حفظه) رموز پیروزی در این عملیات را وحدت یگان های سپاه ، ارتش و جهاد وهمچنین مردم محور بودن دفاع ما دانست و گفت : نه تنها بسیج بلکه پشتیبانی جنگ ما هم مردمی بود .

وی با ناچیز دانستن قدرت ایمان و معنویت در مقابل مادیات افزود: این چه طور ممکن است رزمنده ای بعد از گذشتن از کارون 25 کیلومتر تا خرمشهر پیش برود این بدون توکل به خدا و توسل به اهلبیت اطهار امکان پذیر نیست.

فرمانده ی سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما در خرمشهر فقط 10 هزار اسیر گرفتیم و این معنایش این است که دشمن قصد تحویل شهر را نداشت و نمی خواست عقب نشینی کند.

سردار رحیم صفوی تاکید کرد : هدف از هرجنگی تحمیل اراده به یک کشور است و دشمنان ما بعد از 8 سال جنگ تحمیلی و دو جنگی که در عراق و افغانستان تجربه کردند به این نتیجه رسیدند که نمی توان با جنگ سخت اراده ی خود را ملت ما تحمیل کنند و به دنبال راه هایی دیگری هستند.

وی در بیان خاطره ای از خود در آغاز انقلاب گفت: زمانی در شاهین شهر اصفهان 15 هزار امریکایی زندگی می کردند و هنگامی که در آغاز انقلاب آنها را بیرون می کردیم یکی از آنها به من گفت ما به زودی برخواهیم گشت.

مشاور ارشد فرمانده کل قوا با بیان اینکه دشمنان اسلام سناریو هایی را برای تسلیم ما طرح ریزی کرده اندگفت:این سناریو ها در قالب چهار محور تحریم، قدرت نرم و هوشمند ،نفوذ و تغییر اولویت برای کشور هستند.

سردار صفوی گفت: بعد از روی کار آمدن اوباما تحریم های کارشناسی شده و حقوقی دقیقی بر کشور ما تحمل شد تحریم سوخت ،تحریم بانک مرکزی تحریم، قطعاتی صنعتی که باعث شد سرمایه ی عظیم کشور ما در کشور های مختلف دنیا مسدود بماند و این تحریم ها هنوز هم ادامه دارد.

وی با تشریح دومین محور از طرح دشمن تحمیل اراده خود گفت:قدرت نرم یعنی تاثیرگزاری روی باور ها و تفکرات طرف مقابل به طوری که هرچه دشمن می خواهد او انجام دهد یعنی تغییر در تفکر مردم و مسئولین در جهت خواست دشمن .

این فرمانده ی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه50 درصد از جمعیت کشور ما زیر 30 سال هستند و اینها نه پیروزی انقلاب را دیده اند نه جنگ و نه درگیری های این کشور را و هنوز برای مشکلات شغل و ازدواج جوانان کار ویژه ای انجام نشده است.

مشاور ارشد نظامی مقام معظم رهبری (حفظه)گفت: اگر مسئولین به جای حل مشکلات اقتصادی اولویت خود را سیاست خارجی قرار دهند دچار خسران خواهیم شد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از طرفند های دشمن نفوذ است آنها می خواهند در دستگاه های مختلف نفوذ کنند و می خواهند هرچه بیشتر نفوذ خود را به مراکز تصمیم ساز افزایش دهد.

سرلشکر صفوی در پایان گفت:جنگ به شیوه ی گذشته از کشور ما دور شده و نگاه دشمن به داخل کشور ما و تغییر در داخل است و ما باید اقتدار درون زا داشته باشیم و تا می توانیم در داخل قدرت خود را افزایش دهیم چه از لحاظ اقتصاد و چه از لحاظ فرهنگ و ایمان مردم باید از ظرفیت های کشور در داخل استفاده کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار