مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

7700 کلاس غیرمستحکم/خیرین گره های نظام تعلیم و تربیت را باز می کنند

کد خبر: ۸۶۷۵۴۱۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

خبرگزاری بسیج: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، با توجه به همت خیرین استان و با اشاره فرمایش رهبری که آذربایجان سر ایران است، گفت: خیرین استان به طور حتم گره های پیدا و پنهان نظام تعلیم و تربیت را باز خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی با بیان اینکه مردم استان در دو سال گذشته کاری کارستان در کمک به مدرسه سازی کردند، یادآوری کرد: این استان در سال های گذشته و در شاخص های تربیتی و آموزشی در رده های پایین کشور بود که با کمک خیرین رشد کرده و جایگاه خوبی پیدا کرده است.

وی برگزاری 20 جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستانی را مصداق بارز اقدام و عمل مدنظر رهبری در حوزه آموزش و پرورش خواند و افزود: با همت خیرین استان در حال حاضر در شهرستان های بناب و مرند به ترتیب 16 و 12 مدرسه در حال ساخت است.

پاشایی اذعان کرد: آموزش و پرورش با همکاری خیرین می تواند از مشکلات عدیده، به سوی افق های روشن حرکت کند که این امر در سایه ایمان، اعتقادهای دینی و احساس مسئولیت پذیری آن ها صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه 34000 کلاس آموزشی در آذربایجان شرقی وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد، 6700 کلاس نیمه مستحکم و 7700 کلاس آموزشی غیرمستحکم بوده و نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به کمک 70 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در جشنواره گذشته، بیان داشت: با توجه به زلزله خیز بودن آذربایجان شرقی، این استان نیازمند مشارکت گسترده خیرین است که میزان کمک های خیرین در سال گذشته برای تعمیر و نوسازی مدارس، بیشتر از اعتبارات دولتی بوده است.

در پایان این آئین که در تالار معلم تبریز برگزار شد، با اهدای تندیس هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، از برخی از خیران مدرسه ساز استان و فعالان این عرصه تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار