خبرهای داغ:
آیت الله شبستری در جشنواره خیرین؛

مدرسه سازی علاوه بر کار خیر، کار فرهنگی است

آیت الله شبستری در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، گفت: مدرسه سازی علاوه بر کار خیر، کار فرهنگی بوده و به فرهنگ کشور کمک می کند.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۸۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه تلاش کنیم از خیرین باشیم، افزود: هرکس در حد توانایی خود، کار خیر به خصوص مدرسه سازی انجام دهد چراکه مدرسه سازی عمل صالح و به جایی است که موجب توسعه کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز در زمینه های فناوری و صنایع دفاعی و موشکی پیشرفت کرده ایم به واسطه کار نیک خیران مدرسه ساز است که بسیاری از دانشمندان کشور در همین مدارس خیرین درس خوانده اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه براساس متون دینی باید در کار خیر تعجیل کرد، اظهار داشت: نباید کار خیر امروز را به فردا واگذار کرد و در این عالم تنها کار خیر است که برای انسان خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه کلمه خیر در قرآن حدود 188 بار آمده است، بیان داشت: کلمه خیر در قرآن در مورد نفاق بیش از همه به کار رفته است.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در پایان سخنان خود با توجه به قدیمی بودن برخی مدارس استان، هشدار داد: اگر این مدارس تجدید بنا نشود، ممکن است خطرات جانی پیش آورد که برای بازسازی آن ها نیاز به همت بیشتر خیران و مسئولان دارد.

در پایان این آئین که در تالار معلم تبریز برگزار شد، با اهدای تندیس هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، از برخی از خیران مدرسه ساز استان و فعالان این عرصه تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار