خبرهای داغ:

افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهدای علی آباد شاهرود/کانون فرهنگی هنری دارالسلام شاهرود

شاهرود_همزمان با هفته بسیج، کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهدای علی آباد و کانون فرهنگی هنری دارالسلام شاهرود افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۰۹۶
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری شهدای علی آباد شاهرود/کانون فرهنگی هنری دارالسلام شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام سید علی موسوی در مراسم افتتاحیه این کتابخانه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و هفته بسیج، گفت: توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهمترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: اختصاص یک رواق به کتاب و کتابخوانی در رویداد ملی فهما نشان از توجه ویژه کانون‌های مساجد به حوزه کتاب و کتابخوانی است.
او تصریح کرد: راه اندازی کتابخانه‌ها در مناطق روستایی با محوریت مساجد می‌تواند در ترویج فرهنگ کتب و کتابخوانی در کنار فرهنگ دینی تاثیرگذار باشد و امیدواریم با افتتاح این کتابخانه در این روستا نیز شاهد گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.
موسوی گفت: از مسئولان محلی انتظار می‌رود که از این کانون و کتابخانه حمایت بیشتری داشته باشند تا با تعامل و همکاری نتیجه بهتری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موفقیت بیشتری کسب شود.
کانون فرهنگی هنری دارالسلام شاهرود افتتاح شد
همزمان با هفته بسیج، کانون فرهنگی هنری دارالسلام در مسجد مسلم بن عقیل (ع) شاهرود با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افتتاح شد.
حجت الاسلام سید علی موسوی در این مراسم با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: ساماندهی و پرداختن به دو موضوع فرهنگ و هنر از وظایف اصلی کانون‌های مساجد است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه از سال گذشته طرحی به نام «ایران قوی» در دستور کار کانون‌ها قرارگرفته است بیان کرد: طرح ایران قوی در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده و تمام فعالیت‌های فرهنگی هنری بچه‌های مسجد در این بخش‌ها ساماندهی شده است.
او با اشاره به سامانه بچه‌های مسجد اظهار کرد: سامانه بچه‌های مسجد یکی از مهمترین بخش‌های کانون‌های مساجد است که همه کانون‌ها در آن ثبت نام شده و دارای پروفایل شخصی هستند و تمام فعالیت‌های و برنامه‌های کانون‌های مساجد در آن ثبت شده و هرکانون میتواند در بخش‌های مختلف و رواق ها، فعالیت‌های خود را ثبت و امتیاز خود را دریافت کند و مورد تقدیر ستاد قرار گیرد.
موسوی در ادامه ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد از ظرفیت‌های خوبی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتبخوانی برخوردار هستند که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه کانون‌های جدید التاسیس با روحیه تازه و نشاظ بیشتر در حوزه فرهنگ دینی قدم بردارند، افزود: حمایت‌های تجهیزاتی و مالی خوبی از این کانون جدید التاسیس صورت گرفته است که شایسته است به بهترین نحو از آن استفاده شود و در راستای جذب کودکان و نوجوانان به مسجد استفاده مطلوب شود.
او همچنین با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی در ۱۹ مهر سال ۹۱ تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری مساجد و پایگاه بسیج از ارکان مسجد هستند که باید با تعامل و همکاری برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به مسجد و به پرشور نمودن برنامه‌های مسجد رونق دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها