مدیر جهاد کشاورزی کاشمر:

بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی کاشمر پرداخت شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر ضمن تأکید بر بیمه محصولات کشاورزی گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال خسارت به بهره برداران بخش کشاورزی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۵۹۷۴۸۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی گفت: فعالیت در بخش کشاورزی از پر مخاطره‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است ، زیرا وجود انواع مخاطرات طبیعی و سایر عوامل‌ اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را دوچندان کرده است.

کاظم قربان پور بیمه محصولات کشاورزی را در راستای منافع کشاورزان عنوان کرد و افزود:در سال زراعی گذشته بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال خسارت به بهره برداران بخش کشاورزی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شده است.

وی به اجباری شدن بیمه دام اشاره کرد و ادامه داد: بیمه دام بمنظور حفظ سرمایه گذاری های بخش دام،افزایش و تداوم تولید،ایجاد امنیت شغلی و اشتغالزایی، اجباری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر بیمه اجباری دام را در راستای قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی دانست و بیان کرد:صندوق های بیمه می بایست به گونه ای عمل کنند که بهره برداران بخش کشاورزی نسبت به بیمه کردن محصولات خود ترغیب و تشویق شوند.

قربان پور یکی از عوامل مهم کم رغبتی کشاورزان به بیمه را تاخیر در پرداخت غرامت دانست و اظهار داشت: صندوق بیمه باید پرداخت غرامت را تسریع و تعهدات خود را افزایش دهند تا علاوه بر افزایش رضایت مندی،کشاورزان اشتیاق بیشتری برای بیمه محصولشان نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی از کلیدی ترین سازوکارهای حمایتی برای کاهش خسارات حوادث غیر مترقبه و حفظ امنیت غذایی شناخته می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار