خبرهای داغ:
تبریز- مسئول بسیج سازندگی سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به وجود پنج هزار جهادگر آذربایجان شرقی و فعالیت آن ها در ۱۲ عرصه، گفت: شبکه عظیم گروه های جهادی ظرفیت مهمی برای محرومیت زدایی است.
کد خبر: ۹۵۹۶۶۷۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جواد ملک لو در جمع خبرنگاران افزود: از آغاز تاسیس بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ تاکنون جوان علاقه مند در این شبکه عظیم حضور یافته و در طرح های عام المنفعه و محرومیت زدایی نقش آفرینی کردند.

 وی ادامه داد: در چند سال اخیر که کشور و استان ما هم با بحران تنش آبی روبروست از این ظرفیت در طرح های آبرسانی استفاده شده و طی دو سال آذربایجان شرقی رتبه اول را در این خصوص کسب کرده است.

ملک لو اضافه کرد: تعهدات قبلی ما در جهاد آبرسانی ۱۲۱ روستا بود که به ۱۷۸ روستا افزایش یافت و از آن تعداد نیز ۹۱ روستای آن آماده آبرسانی است.

وی با بیان اینکه اگر این مرحله تمام شود وارد مرحله دوم خواهیم شد، گفت: در مرحله اول روستاهای  چهار شهرستان خداافرین، هشترود، کلیبر و  ورزقان مورد تعهد بود که در مرحله دوم تعداد ۲۳۲  روستا و در کل استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اجرا می شود.

 

مسکن ملی دغدغه اقشار کم درآمد

ملک لو  با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: این طرح بزرگ، اولویت اول رئیس جمهور و بزرگ ترین دغدغه اقشار کم درآمد است و بسیج سازندگی نیز طرح شهید تجلایی این مساکن را متعهد شده و می سازد.

وی ادامه داد: در آغاز این طرح تعدادی از انبوه سازان کار را ناممکن می دانستند ولی خو شبختانه طی دو سال پیشرفت خوبی داشته است و ۷۲ واحد آن در فاز جنوبی تا پایان خرداد تحویل داده می شود.

ملک لو اضافه کرد: در شهر مرند نیز ۲۵۲ واحد توسط بسیج سازندگی ساخته می شود که تا پایان شهریور تعدادی از آن ها آماده تحویل خواهد بود و در شهر مراغه نیز ۱۶۰۰ واحد در مراغه در مرحله آماده سازی است و کلنگ آغاز آن به زمین زده شده است.

وی افزود: در شهرک اندیشه نیز ساخت ۷۶۰ واحد برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از دیگر اهداف ماموریتی ماست.

سال گذشته توسط گروه های جهادی ۲۰۰ واحد تحویل و ۲۰۰ واحد در دست انجام است.

فعالیت پنج هزار جهادگر آذربایجان شرقی در ۱۲ عرصه

طرح آب خیز تا جالیز

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا با اشاره به طرح آب خیز تا جالیز، بیان کرد: بسیج سازندگی در این طرح از منبع آب تا محل مصرف در قالب قرارگاه امام حسن(ع) با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی قزارداد بسته و به ۹۰ طرح ورود یافته است.

ملک لو با بیان اینکه توان همه گروه های جهادی در این طرح پای کار است، گفت: ادر قالب کانال کشی، لوله کشی، لایرروبی رودخانه ها و ... این طرح با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۱۳۰ گروه جهادی

اجرا می شود.

قیر تهاتری

وی اضافه کرد: از محل تبصره های برنامه و بودجه چند قیر تهاتری از جمله اعتباراتی است که از طریق آن مشارکت های دولت و مردم را پای کار بکشیم و مناطق محروم و نیاز به حمایت بخصوص روستاهای دور افتاده و صعب العبور را آسفالت ریزی کنیم.

ملک لو ادامه داد: تاکنون ۵۵۲ طرح از این تبصره در حدود ۶۲۰ هزار متر مربع با ۷۰۸۶ تن آسفالت ریزی شده است که شامل ۲۸۳ میلیارد تومان اعتبار بوده است.

ساماندهی سکونت های غیر رسمی 

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا سکونت های غیر رسمی و حاشیه نشینی در شهرهای تبریز، مراغه، سراب و از دیگر اهداف ماموریتی بسیج سازندگی خواند.

ملک لو افزود: بسیج سازندگی این بار در کنار طرح کرامت که فرهنگی بود در راستای زیر ساخت های شهری ورود یافته که نوسازی مدارس، بهداشت و درمان، مراکز آموزشی، کتابخانه ها  و معابر در این مناطق از آن جمله است.

وی ادامه داد: با نوسازی مدارس در قالب قرارگاه امام حسن(ع) تفاهم نامه شده و برای عقد قزار داد تهران رفته که طی آن ۲۴۸ مدرسه شناسایی شده بهسازی و به جای مدارس سنگی و کانکسی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان ساخته می شود.

فعالیت پنج هزار جهادگر آذربایجان شرقی در ۱۲ عرصه

اهدای یک میلیون و ۶۰۰ بسته معیشتی از آغاز شیوع کرونا تاکنون

ملک لو با بیان اینکه بسته های معیشتی نقش  موثری در کمک به قشر پایین جامعه داشت، اعلام کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ بسته معیشتی تاکنون اهدا شده است.

وی افزود: سال گذشته نیز به همت خیران ۱۴۶ هزار بسته معیشتی،۱۵ هزار بسته تحصیلی به دانش آموزان، توزیع ۳۵۱ هزار پزس غذای گرم، آزادی ۴۴ زندانی، اهدای ۷۹۹ جهیزیه، تهیه و اهدای ۶۳۶ اساسی،  ساخت ۱۷۴ خانه محروم و مرمت ۱۹۲ خانه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی بود.

ملک لو همچنین از اهدای  ۲۵۰ سری جهیزیه به بسیجیان شناسایی شده نیازمند همزمان با ۱۹ اردیبهشت خبر داد.

پویش مردمی خانه دوست کجاست

وی  به اجرای طرح پویش مردمی خانه دوست کجاست نیز اشاره و بیان کرد: در قالب این طرح در مساجد و حسینیه ها افطاری های ساده آماده و برای مردم گسترده شد.

ملک لو افزود: گروه های جهادی نیز با توجه به اینکه ماه رمضان بود با مراجعه به منزل اقشار کم درآمد منازل آن ها را مرمت و بهسازی کردند که در این راستا ۵۶ گروه جهادی ۹۹ خانه را بازسازی کردند.

صندوق های قرض الحسنه

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا ادامه داد: سال ۹۷ ایجاد این صندوق ها ابلاغ شده که در سطح استان ۱۲۵۶ صندوق ایجاد شده و ۶۸۱۹۰ نفر عضو آن ها هستند و در نتیجه این صندوق ها  ۶۶ تعاونی شکل گرفته و بیشتر ماموریت های  صندوق ترویج فرهنگ کار و سبک زندگی و اشتغال های خانگی است.

ملک لو افزود: رقم تسهیلات صندوق به متقاضیان این صندوق ها پنج برابر آورده نفر است.

وی گفت: شعار امسال با قرارگاه اقتصاد مقاومتی مطابقت دارد و اعتباری که شامل صندوق های قرض الحسنه است از محل تبصره ۱۸ از طریق وام تعلق می گیرد و متقاضیان تسهیلات برای ایجاد اشتغال باید به سامانه اقتصاد مقاومتی مراجعه و مدارک و اسناد مرتبط با آن را بارگذاری کنند تا طبق آن درخواست وام بررسی و تسهیلات تعلق بگیرد که سال گذشته۷۰ درصد مبلغ تسهیلات جذب شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار