جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در جشنواره «جهادگران علم و فناوری» استان قم گفت: در استان به یک نمایشگاه نیاز داریم که دستاوردها و محصولات تولید شده توسط هسته‌های علمی و مجموعه‌های دانش بنیان در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۹۵۲۶۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار کبیری‌پور در این جلسه با بیان اینکه اتفاق‌های خوبی در حوزه‌های علمی و پژوهشی و فناوری افتاده است گفت: در زمان گذشته یکی از ضعف‌های اساسی ما در بدنه بسیج نحوه ارتباط نخبگان و هسته‌های علمی با بدنه پژوهشگاه‌ها و صنایع تحقیقاتی و مراکز رشد بود که غالباً به این صورت بود که نخبگان را از طریق ایده‌هایشان یا محصولات اولیه‌شان شناخته می‌شدند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با اشاره به اینکه این مراکز برای حمایت از ایده‌های افراد هزینه میکردند اذعان کرد: در جهت حمایت از نخبگان، وام می‌دادند و در نهایت یک محصولی تولید می‌شد و فروش نمی‌رفت چون مبتنی بر نیاز و مسائل صنعت نبود.

وی ادامه داد: در حوزه دفاعی نیز اتفاقات خوبی رقم خورد، نیازهای واقعی صنعت دفاعی تبدیل شد به بسته‌های علمی و پروژه‌های کوچک که این هسته‌های علمی به مدد حضور نخبگان متعدد رشد و تقویت شده و مقدمه تشکیل شرکت‌های دانش بنیان را فراهم آوردند.

سردار کبیری‌پور عنوان کرد: در اقشار مختلف بسیج استعدادهای بی‌شماری وجود دارد که گمنام هستند و در همین روستاهای قم نیز کسانی هستند که محصولات خوبی را تولید می‌کنند.

وی با عنوان اینکه بسیاری از مردم از این طرح‌های دانش بنیان و مقوم تولید اطلاع ندارند، تشریح کرد: باید تلاش کنیم که مردم طرح‌های موجود را بشناسند و بدانند که می‌توانند فکر و ایده و توانمندی‌ های خودشان را در جهتی به کار بگیرند.

جانشین فرمانده سپاه قم با اشاره به یکی از نیازهای استان، بیان داشت: در استان قم به یک نمایشگاه نیاز داریم که محصولات تولید شده توسط این هسته‌های علمی و مجموعه‌های دانش بنیان در معرض دید قرار بگیرند تا دانشجویان و دانش آموزان بازدید کنند و ببینند هم سن و سال‌های شان چه محصولاتی را تولید کردند، این نمایشگاه می‌تواند یکی ازبسترهای معرفی این طرح‌ها و کلید اتصال به بدنه نخبگانی در تراز ملی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار