مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه بسیج کاشمر:

بالغ بر 700 نشست تربیتی با محوریت جهاد تبیین در کاشمر برگزار شده است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج کاشمر با تأکید بر ترویج اندیشه شهید مطهری (ره) گفت: تا کنون بالغ بر 700 نشست تربیت و تعالی و جهاد تبیین در شهرستان برگزار کردیم.
کد خبر: ۹۵۹۵۲۴۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از کاشمر، امروز علیرضا چهکندی نژاد در نشست خبری که به گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و بزرگداشت مقام معلم در ناحیه مقاومت بسیج کاشمر برگزار شد بیان کرد: شهید مطهری (ره) پیوندی ماندگار با خداوند داشت و این از مهمترین دلایل پویایی آثار شهید است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج کاشمر گفت: حضرت امام خمینی (ره) همه آثار شهید مطهری (ره) را بدون استثناء تأیید کردند و امروز بیش از گذشته نیاز است که جوانان و نوجوانان ما با آثار شهید آشنا شوند و انس بگیرند.

وی با تأکید به اینکه لازمه بیمه شدن فرزندان ما در برابر توطئه‌های دشمنان، آشنایی با آثار شهید مطهری (ره) است افزود: عبودیت و اندیشه الهی بود که شهید را اثر گذار کرد؛ بویژه همه آنجه که انجام داد برای خدا بود و لحظه به لحظه زندگی اش برای خدا بود.

چهکندی نژاد با بیان اینکه همه آثار شهید مطهری (ره) برای دفاع از دین و نشر ارزش‌های اسلامی است گفت: استاد شهید از احزابی مانند فدائیان اسلام که با منکرات و فساد مبارزه می‌کردند دفاع می‌کرد و در راستای حفظ ارزشهای اسلامی حتی در زمان رژیم شاهنشاهی بی تفاوت نبود.

وی بیان کرد: استاد شهید مطهری (ره) دنبال منافع شخصی خود نبود بلکه دغدغه‌اش منافع اسلامی بود و به معلمی و استادی به عنوان شغل نگاه نکرد بلکه به عنوان وظیفه و عبادت نگاه می‌کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به معتقد بودن شهید مطهری (ره) به آزادی بیان خاطرنشان کرد: آزادی بیان باید هدف داشته باشد و امید را در جامعه زنده کند.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم کسانی که خودشان را مهد دموکراسی می‌دانند چطور با وضع خشن و اسفناکی با دانشجویان به علت حمایت از مردم غزه برخورد می‌کنند و در آمریکایی که ادعای آزادی بیان دارند در مقابل آزادی بیان ایستادند.

چهکندی نژاد بیان داشت: خون شهدای غزه باعث رسوایی آمریکا شده و نقاب از چهره آنها کنار زده است و دنیا فهمیده است که امریکا آزادی بیانی را قبول دارد که در جهت اهداف استکباری آنها باشد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری (ره) نقد سازننده را قبول می‌کرد و خدا باور و خدا محور بود گفت: استاد شهید به وعده‌های الهی ایمان داشت و اراده و عزم شهید مطهری باعث موفقیت او شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به عملیات موفق وعده صادق گفت: جنگ ترکیبی از سال 1401 شروع شده، جنگ اراده ها و جنگ روایت ها است و به فرموده رهبری بیش از پیش نیاز به جهاد تبیین داریم تا توطئه‌های دشمن را تقش بر آب کنیم.

وی تفکر را مورد تأکید قرار داد و گفت: در اهمیت این موضوع همین بس که روایت داریم یک ساعت فکر کردن از هفتاد سال عبادت بهتر است و در کربلا نوع فکر حر به قضایا باعث ماندگار شدن نام و یادش در تاریخ می‌شود.

چهکندی نژاد بیان کرد: فرموده شهید مطهری است که سپاسگزار معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت نه اندیشه ها را و این مصداق مهمی دیگری است در اهمیت تفکر و اندیشه که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی گفت: در راستای اهمیت تعلیم و تربیت که حول محور تفکر و اندیشه اسلامی است، حدود 200 نشست تعالی و تربیت در سطح پایگاه‌های شهری و روستایی برگزار کردیم و در محور جهاد تبیین بالغ بر 500 نشست شهرستانی و ناحیه محور برگزار شده که ثمره آن انتخابات باشکوه مجلس شورای اسلامی بود که برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کاشمر با اشاره به فعالیت 15 پاسدار معلم در شهرستان کاشمر یادآور شد: طرح شهید فهمیده و شهید بهنام در مدارس و حلقه‌های صالحین در حال اجرا است و مثلث تربیتی خانه، مسجد و مدرسه طرخ جامعی است که قطعا نتیجه می گیریم.

خبرنگار افتخاری بسیج/ حوریه صادقی زیرک آباد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار