رئیس دانشگاه فردوسی مشهد،گفت: پس از عملیات وعده صادق، افکار عمومی دنیا با ماهیت ضدتروریستی و ضداستکباری سپاه ایران آشنا شدند. سپاه پاسداران بزرگترین سازمان ضدتروریستی در دنیاست که می‌تواند کارهایی انجام دهد که از توان بسیاری از ارتش‌های بزرگ دنیا خارج است.
کد خبر: ۹۵۹۵۲۳۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، مسعود میرزایی در نشست هم‌اندیشی مسئولین دانشگاه‌ها با فرمانده سپاه امام رضا(ع) که در مجتمع هویزه برگزار شد، اظهار کرد: در دورانی که پلیس آمریکا وحشیانه‌ترین برخوردها را با جامعه دانشگاهی کشور دارد، سپاه جمهوری اسلامی خانواده علم و فناوری را دعوت کرده تا در محفلی صمیمانه کنار هم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد، اما بیش از ۲.۵ درصد تولید علم در ایران انجام می‌شود و ۵.۶ مقالات داغ دنیا نیز توسط دانشگاهیان کشور ما تالیف می‌گردد و این نشان دهنده این مهم است که دانشگاهیان ایران در حوزه تولید علم کارنامه درخشانی دارند و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد شرایط درخشان در حوزه‌های فناوری باشیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس سند دانشگاه‌ اسلامی، باید تا سال ۱۴۰۴ دانشگاه‌ها در کنار تولید علم و فناوری تبدیل به یک بستر فرهنگی هم شوند، افزود: اما تا کنون دست یابی به اهداف این سند محقق نشده است.

وی ابراز کرد: یکی از اقداماتی که ما اکنون در دانشگاه‌های استان در دست اجرا داریم، ایجاد تحول در حوزه علوم انسانی است و ستادی را تحت عنوان ستاد تحول در علوم انسانی تاسیس کردیم. در همین راستا پژوهشکده علم و دین نیز به زودی در دانشگاه فردوسی تاسیس می‌شود.

میرزایی همچنین با بیان اینکه عملیات وعده صادق نمود همنشینی علم با آرمان‌های انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: شاهد سنگ‌اندازی‌های استکبار جهانی در مسیر دستیابی‌ ایران به علم و فناوری هستیم، اما ایران در همین شرایط معجزه‌آفرین ظاهر شده است.

وی با اشاره به اینکه باید عملیات وعده صادق الگوی رفتاری ما در دانشگاه‌ها شود، افزود: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف خود به کارآمدی کامل در نظام آموزش عالی نیازمند است و این تنها با روحیه دلیرمردان بسیج دانشجویان، بسیج اساتید و سپاه محقق خواهد شد.

میرزایی ادامه داد: هر بحرانی در حوزه آموزش عالی پیش آمده، بسیج مخلصانه و به‌هنگام وارد میدان می‌شود؛ مانند ناآرامی‌های سال گذشته در دانشگاه‌ها که با تدبیر بسیج دانشجویی حل شد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: امیدوارم در بدنه دانشگاهی بتوانیم ویژگی‌هایی را که رهبری برای پاسداران سپاه ذکر کردند را گسترش دهیم و افرادی با چنین روحیاتی سکاندار مدیریت‌های دانشگاه شوند.

میرزایی با بیان اینکه در مجموعه سپاه علم و عمل در هم تنیده است، اضافه کرد: این مجموعه در عین دارا بودن موشک و پهپاد به عنوان مولفه‌های قدرت سخت از قدرت نرم نیز برخوردار است و آن حضور در بین مردم و کمک به آنان است.

سپاه پاسداران بزرگترین سازمان ضدتروریستی در دنیاست

وی اظهار کرد: پس از عملیات وعده صادق، افکار عمومی دنیا با ماهیت ضدتروریستی و ضداستکباری سپاه ایران آشنا شدند.سپاه پاسداران بزرگترین سازمان ضدتروریستی در دنیاست که می‌تواند کارهایی انجام دهد که از توان بسیاری از ارتش‌های بزرگ دنیا خارج است و عملیات وعده صادق یکی از این کارها بود.

میرزایی با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند یکی از حوزه‌های همکاری فراسازمانی سپاه باشد، افزود: باید برای حل مشکلات کشور و حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان، همکاری‌های دانشگاه و سپاه افزایش یابد، تحقیقات دانشگاه‌ها کاربردی شود، به استقلال و خودکفایی در تولید محصولات دانش‌بنیان برسیم و نیروهای متخصص و متعهدی تربیت کنیم که بتوانند در حل مشکلات کشور موثر واقع شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها