خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب گرمسار از پلمپ یک کافی شاپ که مرکز فساد و فحشا و تهدید علیه بهداشت عمومی بود خبر داد و گفت: برخورد قانونی با مسئولان متخلفی که ترک فعل انجام دادند در دستور کار است.
کد خبر: ۹۵۹۵۰۲۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از گرمسار، وحید محمدی در دیدار با اصحاب رسانه این شهرستان به تبیین اقدامات دادستانی در دو ماه اخیر پرداخت و اظهار داشت:بر اساس مواد ۲۷ و ۲۸ نظام صنفی بعد از احراز تخلف صنفی در صورت عدم توجه متخلف به تذکر در گام بعد پلمپ واحد صنفی انجام می‌شود.
وی گفت: در بازدید سر زده در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف از یک کافی شاپ در گرمسار بر اساس ماده ۶۳۹ بند ب با احراز تخلفات متعدد بهداشتی، ترویج فساد و فحشا این واحد صنفی پلمپ شد.
دادستان عمومی و انقلاب گرمسار در تشریح بازدید و پلمپ کافی شاپ مذکور بیان کرد: این واحد صنفی فاقد مجوز رستوران و طبخ غذا بود و مواد غذایی که در این کافی شاپ استفاده می‌شد از نظر بهداشتی غیر مجاز و تاریخ انقضای آن گذشته بود.
وی افزود: کشف مشروبات الکلی و عرضه دخانیات، تهدید مسلم بهداشت علیه بهداشت عمومی در این واحد صنفی از جمله تخلفات مهمی بود که در بازدید از این واحد صنفی محرز و منجر به پلمپ آن شد.
محمدی با تأکید بر اینکه پاک سازی پارک‌ها و بوستان‌هایی که فساد و فحشا در آن دیده می‌شد در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: دادستانی در هر کجا که مسئولان ترک فعل انجام دهند به صورت ضرب العجل وارد می‌شود و دیگر با مدیرانی که ترک فعل انجام می‌دهند مماشتی نخواهد داشت.
مماشاتی با مصرف کنندگان شرب خمر نداریم
وی با اشاره به دستگیری تعدادی از ارازل که در روز سیزده بدر و سالروز شهادت امیر المومنین (ع) انجام شد، خاطر نشان کرد: تقریبا اقدام سلبی که در روز طبیعت و سیزده بدر توسط دادستانی و با همکاری نیروی انتظامی در گرمسار انجام شد به واقع می‌توان گفت این اقدام در سطح کشور بی سابقه بود.
دادستان عمومی و انقلاب گرمسار با بیان اینکه پیش از این نزاع دسته جمعی و قدرت‌نمایی با چاقو در پارک جنگلی گرمسار بسیار زیاد رخ داده است و زمانی که طرح پاک سازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها توسط نیروی انتظامی اجرا شد این امر تا حدودی فروکش کرد، بیان داشت: در روز سیزده بدر در پارک جنگلی گرمسار اقدام سلبی و بازداشت افرادی که شرب خمر مصرف کردند انجام شد؛ خط قرمز اصلی ما مبارزه با مصرف کنندگان مشروبات الکی است.
وی عامل اصلی اکثر قتل‌ها مصرف مشروبات الکلی و تضییع عقل قاتل دانست و گفت:طرح جمع آوری مصرف کنندگان مشروبات الکلی بر عهده دادستانی است و با این دسته از افراد مطابق قانون برخورد جدی خواهیم کرد
کسانی که شراب می‌خورند و آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند طبق قانون ماده ۶۳۹ بند ب با این افراد برخورد می‌کنیم و هیچ ارفاقی برای فرد متخلف نمی‌کنیم.
مسئول متخلف باید پاسخگو باشد
این مقام مسئول وظیفه دادستانی را پیشگیری از وقوع جرم و تحقق حقوق عامه عنوان کرد و افزود: مسئولی که ترک فعل انجام می‌دهد مجرم است و با این جرم باعث تضییع حقوق عام و بیت المال می‌شود و دادستانی با این دسته از مسئولان متخلف مماشتی نخواهد داشت و مطابق با قانون با این افراد برخورد می‌شود.
وی همچنین در خصوص بیمارستان معتمدی و مسائل مربوط به آن بیان کرد: بخش درمان گرمسار و آرادان و ایوانکی بسیار ضعیف است و فرمانداران این منطقه باید به صورت ویژه به این امر ورود کنند.
دادستان گرمسار تأکید کرد: نوع ترک فعلی در حوزه بهداشت و درمان که منجر به مصدومیت، فوت و حال بد یک بیمار شود از مدیر کل مربوطه در استان تا مسئول اصلی آن در شهرستان باید در دادسرا حاضر و پاسخگو باشند.
وی گفت: در اولین فرصت با حضور نماینده، استاندار، و مسئولان شبکه بهداشت و درمان نشست‌های ویژه‌ای برای پیگیری و رفع مشکلات بهداشت و درمان این منطقه برگزار می‌شود و با همبستگی و تعامل این مشکلات رفع می‌شود.
مکاتبه با دادستانی کل کشور و فیروزکوه برای حق آبه کشاورزان گرمساری
محمدی در پایان در خصوص آب کشاورزی و در بحث تصرف عدوانی کوه خواری که منجر به برداشت غیر مجاز آب رودخانه می‌شود و به موجب آن کشاورزان در پایین دست در دریافت سهم قانونی خود از آب و رونق کشاورزی در پایین دست دچار مشکل می‌شوند، بیان کرد: تاکنون چندین تانکر غیر مجاز در پایین دست توقیف شده و در حال حاضر برداشت غیر مجاز در منطقه پایین دست وجود ندارد و در حوزه بالادست نیز با دادستانی کل کشور در رابطه با وضعیت حق آبه مردم گرمسار مکاتبه شده است و مکاتبات در این خصوص با دادستانی فیروز کوه ادامه دارد و در آینده نزدیک نشستی در این خصوص با دادستانی فیروز کوه خواهیم داشت و با متخلفانی که برداشت غیر قانونی از این منبع آبی دارند برخورد جدی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار