خبرهای داغ:
 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار  از راه اندازی دو نهالستان دانش آموزی در مدارس گرمسار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۵۰۲۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از گرمسار، امیر حسین شاه حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور ما در زمره کشورهای با پوشش کم جنگل است و تغییر اقلیم و اهمیت آن موجب شده است تا طرح کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار وزارت جهادکشاورزی و سازمان منابع طبیعی کشور قرار گیرد، اظهارداشت: در این راستا و با توجه به مردمی بودن طرح کاشت، نیاز است کلیه دستگاه ها، شرکت ها و نهادهای مسئول این سازمان را در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و حکم حکومتی، هر ایرانی سه نهال یاری دهند. وی افزود: برای تحقق این امر مهم تعامل دو وزارتخانه جهادکشاورزی و آموزش و پرورش با توجه به جامعه آماری دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری گرمسار با اشاره به اینکه  طرح ملی شهید سید عنایت الله مرادی با همکاری دو وزارتخانه در سطح کشور تعریف و اجرای آن در سطح شهرستان ها بعهده اداره منابع طبیعی و مدیریت آموزش و پرورش محول شده است، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح در شهرستان گرمسار دو نهالستان دانش آموزی در دبستان پسرانه شاهد و دبیرستان کار و دانش امام علی گرمسار اسفند 1402 احداث شد. 

وی بیان کرد: در این نهالستان ها دانش آموزان پس از آموزش توسط کارشناسان منابع طبیعی اقدام به تولید نهال گلدانی  با گونه های کاج و سرو، زبان گنجشک، بید و سنجد نمودند.

شاه حسینی خاطر نشان کرد: نهاده های اولیه مانند بذر و گلدان و خاک و کود و ... توسط منابع طبیعی تهیه و عملیات کاشت و مراقبت و نگهداری توسط دانش آموزان در مدارس فوق  انجام می شود.

این مسئول یادآور شد: با همکاری و نظارت کارشناسان منابع طبیعی و مدیریت مدارس مذکور نهال های تولید شده در اسفند سالجاری قابل توزیع و انتقال به عرصه جهت جنگلکاری و توسعه فضای سبز در سطح شهرستان گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار