خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد یعنی اینکه از این به بعد باید به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.
کد خبر: ۹۵۹۳۹۰۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در جشن تکلیف دانش‌آموزان دبستان شاهد شهدای پروین‌زاد، سخنان خود را با داستان‌های از قرآن کریم و زندگی حضرت مریم(س) آغاز کرد.وی ادامه داد: به روایت قرآن، مادر حضرت مریم(س) در هنگام بارداری، فرزندنش را برای خدمت در بیت المقدس نذر کرد. وقتی فرزندش (دختر) به دنیا آمد، با قانع کردن کاهنان او را خدمتگزاری معبد کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: در قرآن چنین آمده‌، یک روز زکریا که کفالت مریم را برعهده داشت به نزد مریم می‌رود، در کنار او میوه و غذاهای بسیاری را می‌بیند. گفت؛ «ای مریم این را از کجا آورده‌ای؟ گفت: این از نزد خداست، خداوند به هر کس که بخواهد بی‌حساب روزی می‌بخشد.»
 
وی هدف خداوند در نقل جزئیات زندگی‌ حضرت مریم(س) در قرآن کریم را اینگونه بیان کرد؛ که همه دختر خانم‌ها بعد از رسیدن به سن تکلیف با پیروی و عمل کردن به دستورات خدا می‌توانند به مقامات معنوی بالایی برسند.حجت‌الاسلام غفوری رسیدن به سن تکلیف را آغاز مرحله جدید زندگی برای انسان دانست و تصریح کرد: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد یعنی اینکه از این به بعد باید به احکام خدا عمل کند و به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.
وی از سیاهی گناه در دل انسان براساس روایات ائمه معصوم (ع) سخن گفت و تصریح کرد: ایمان به خدا باید در قلب انسان معنا پیدا کند تا مؤمن شود.امام جمعه کرمانشاه در ادامه با نقل آیاتی از قرآن کریم از زندگی پس از مرگ به واسطه کارهای خوب دنیوی و عبادت خدا (احترام به بزرگ‌ترها و پدر و مادر، محبت کردن به دوستان، نمازخواندن، قرآن خواندن و...)، سخن گفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار