خبرهای داغ:
«آیلر سخاوی» بانوی ترکمن اهل روستای «یسیرگچن» گنبدکاووس است که با تلاش و برنامه‌ریزی و دریافت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال وام برای راه‌اندازی کارگاه خیاطی در ۲ سال موفق شد برای هشت نفر از دختران و زنان سرپرست خانوار روستای محل سکونتش شغل ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۵۹۳۸۵۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

کارآفرینی بانوی ترکمن گنبدی برای هشت نفر با وام بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ این بانوی کارآفرین گنبدی خیاطی خود را از ۱۸ سال قبل در منزل کوچکش شروع کرد و تا مدت‌ها فقط به رفع و رجوع لباس اهالی خانه و یا همسایه‌ها می‌پرداخت اما از ۲ سال قبل به فکر رونق کسب و کارش افتاد و با سرمایه اندک و حمایت بسیج سازندگی «تولیدی حلما» را تاسیس کرد و موفق شد با ایجاد شغل برای هشت نفر نام خود را در فهرست کارآفرینان روستایی شهرستان ثبت کند.

وی بیان داشت: خیاطی را از ۱۸ سال قبل در خانه شروع کردم و به تنهایی مشغول فعالیت بودم تا این‌که از ۲ سال قبل ایده راه‌اندازی تولیدی پوشاک به ذهنم خطور کرد.

سخاوی افزود: برای اجرای این تصمیم سرمایه نداشتم و وقتی با یکی از دوستانم صحبت کردم او از این فکر من استقبال و ۳۵۰ میلیون ریال به من قرض داد تا ۲ دستگاه چرخ خیاطی تخصصی تهیه کنم.

وی اضافه کرد: آن زمان ۱۰۰ میلیون ریال هم از بسیج سازندگی وام گرفتم و با آن اتاقی ۱۶ متری در روستا اجاره و فعالیت خود را با سه نفر از بانوان خیاط آغاز کردم.

سخاوی ادامه داد: پس از چند ماه، رونق کارم شروع شد تا جایی که آرام آرم چند چرخ خیاطی خریدم و کارم را توسعه دادم.

این بانوی ترکمن بیان کرد: سال گذشته هم به پیشنهاد یکی از دوستانم، یک میلیارد ریال وام قرض الحسنه از بسیج سازندگی بسیج سپاه گنبدکاووس دریافت کردم تا ضمن تسویه بدهی‌هایم، کارگاهم را توسعه دهم.

سخاوی افزود: هم اکنون پنج چرخ خیاطی دارم و هشت نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار روستای یسیرگچن در ۲ نوبت کاری روز و شب در کارگاهم مشغول فعالیت هستند.

این کارآفرین روستایی اضافه کرد: از آنجا که کارگاه فعلی‌ام بسیار کوچک است و تا پیدا کردن مکانی بزرگتر، تعدادی از چرخ‌های خیاطی را در اختیار بانوان و دختران روستا قرار می‌دهم تا در منازل خود، سفارشات را بدوزند.

سخاوی تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت تولید ۴۰۰ تا ۵۰۰ دست لباس در شبانه روز را دارم و درصورت حمایت مسوولان و فراهم کردن مکان بزرگتر، می‌توانم برای افراد بیشتری شغل ایجاد کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها