خبرهای داغ:

جشنواره بزرگ بومی محلی با حضور اقوام مختلف استان خوزستان و چهره های مطرح فرهنگی هنری کشور در قلعه تل برگزار شد

این جشنواره با استقبال اقشار مختلف، اقوام مختلف استان خوزستان ، هنرمندان مطرح کشوری و استانی در کوی وحدت شهر قلعه تل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۷۰
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج باغملک: دکتر اردشیر صالح پور استاد دانشگاه تهران سخنران این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مردم قلعه تل و بانیان این جشنواره گفت: قلعه تل سرزمینی کهن و باستانی است و آثار تاریخی زیادی دارد. خشت خشت قلعه ی این شهر مبنای بودن است و امیدواریم این قلعه بازسازی و مرمت شود و به موزه بزرگ بختیاری تبدیل شود.

دکتر صالح پور ادامه داد: قلعه تل زادگاه بی بی مرسم بختیاری دارای فرزندان بزرگ و پر افتخاریست ، شاید در خوزستان کسی نداند که قلعه تل کجاست اما شهرداری و شورای شهر با اجرای این برنامه ها توانستند به خوبی آن را معرفی کنند.

وی خاطر نشان کرد: این رویدادهای فرهنگی ادبی باید ادامه داشته باشد و این ظرفیت وجود دارد که در آینده جشنواره های ملی در این شهر برگزار شود.


همچنین سید عیسی موسوی منش رئیس شورای شهر قلعه تل ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در جشنواره گفت: این برنامه با هدف ایجاد اتحاد و همبستگی بین مردم شهر و شهرهای همجوار و استان بوده است و از همه عوامل برگزاری تقدیر و تشکر کرد.


همچنین برای نخستین بار در جشنواره های بومی محلی استان به پاس ترویج تاریخ و فرهنگ کهن دیار قلعه تُل پنج تن از فرهیختگان و فعالین فرهنگی کشور ، دکتر اردشیر صالح پور استاد هنر دانشگاه تهران و مولف کتاب قلعه تل، مجتبی گهستونی فعال فرهنگی حوزه ی میراث فرهنگی کشور، نوربخش احمدزاده پژوهشگر و روایتگر شاهنامه، دکتر محمود شالویی رئیس انجمن مفاخر کشور، دکتر مهر علی رضائیان شهردار و دکتر پریچهر سلطانی مولف کتاب سردار بی بی مریم بختیاری، به پاس اقدامات فرهنگی و ترویج تاریخ و فرهنگ کهن دیار قلعه تُل به عنوان شهروندان افتخاری این شهر منصوب شدند و از آنها تجلیل شد.


در ادامه جشنواره با برنامه های متنوعی چون شاهنامه خوانی کودکان، نمایش عروسک های غول پیکر بختیاری ،نمایش طنز ، اجرای ساز و دهل بختیاری و....بود و از عوامل و فعالان فرهنگی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار