خبرهای داغ:
جلسه ضرورت تبیین بصیرت افزایی دانش اموزان در خصوص شناخت جنگ ترکیبی و روانی دشمنان به ویژه صهیونیستی در اموزشگاه پروین اعتصامی شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۷۳۷
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳

دبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان، گفت:سردار سرافراز و دلاور سپاه اسلام و مجاهد راه خدا، شهید طریق‌القدس سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا (علی) زاهدی و همرزمان شهیدش سرانجام اجر زحمات بی‌شمارشان را از خداوند متعال گرفته و با شهادت آسمانی شدند.

حجت الاسلام جواد ناصری، با تشریح جنگ ترکیبی و روانی اظهار کرد: جنگ ترکیبی به راهبرد نظامی پیچیده ای اطلاق می شود که ترکیبی از نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می دهد. در واقع طیف گسترده ای از ابزارهای متعدد به شیوه متقارن یا نامتقارن در این نوع جنگ که نبردی غیرخطی به شمار می رود مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: جنگ روانی، عبارت است از استفاده‌ برنامه‌ريزی شده از تبليغات و ساير اعمالی با هدف تأثير بر نظرات، احساسات، مواضع و رفتار جوامع دشمن، بی‌طرف و يا دوست برای دستيابی به اهداف ملی. در نگاه رهبری امت اسلامی نیز به این معناست: «در جنگ روانی و آنچه كه امروز به او جنگ نرم گفته می‌شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می‌آید كه آن‌ها را منهدم كند».

مسئول دقترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فارسان، در پایان  یکی از مهم ترین کلید واژگان این روز ها را جنگ روانی و جنگ شناختی دانست و اظهار کرد:یکی از کلیدواژگان مهم این روزها که در کلام و نوشته‌های بسیاری از  مسئولان و مردم عادی نیز پرتکرار شده، جنگ روانی و جنگ شناختی است. جنگی که تنها یک بُعد از هجمه‌می‌باشد. امروزه جبهه باطل با تمام قوا و از تمام جهات به جبهه اسلام حمله می‌کند و سعی در شکستن حصار مستحکم جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین نماینده جبهه اسلام را دارد که با بصیرت آحاد مردم شکست خواهد خورد.

ارسال نظرات