جشن روزه اولی‌ها و ویژه برنامه جشن تکلیف دختران در حسینیه امام خمینی (ره) روستای جزیره شمالی بخش ریگ شهرستان گناوه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۴۸۵
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

جشن روزه اولی‌ها روستای جزیره شمالی شهرستان گناوه برگزار شد

به گزارش خبر گزاری بسیج از گناوه، مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصار الحسین (ع) گناوه در این آیین گفت: باید شکرگزار خداوند باشیم که در عصر انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم و می‌توانیم به راحتی دستورات دینی را اجرا کرده و رشد کنیم.

حجت الاسلام صادق شیخی زیارتی با توصیه‌ای به والدین افزود: پدر و مادران مومن نیز باید فرزندانی با ایمان برای ۳۰ سال آینده تربیت کرده و با شرکت در مراسم‌های مذهبی، نوجوانان وجوانان را با مضامین اسلام آشنا کنند.

وی بیان داشت: نعمت قرآن و عترت و روزه داری در ماه مبارک رمضان از نعمت‌های خداوند به ملت ایران است که به واسطه آن امروز نسل نوجوان و پاکیزه ایران اسلامی در سرتاسر کشور و در بندر ریگ و روستا‌های تابعه و در این روستا هم شیعه و اهل سنت با وحدت و همدلی در کنار هم به قرائت قرآن می‌پردازنند .

وی با تاکید برضرورت برگزاری چنین محافلی برای نوجوانان بیان داشت: آشنایی نسل کودک، نوجوان و جوان ما با معارف قرآن و عترت این نسل و جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

در ابتدای این آیین حجت الاسلام خیبر داش روحانی مستقر در روستای جزیره شمالی بابیان اینکه روزه وسیله تقرب الهی است، گفت: روزه داری به پاکسازی روح و روان و نزدیکی به باری تعالی کمک می‌کند.

شایان ذکر است در این آیین نیز محفل انس با قرآن کریم همراه با پذیرایی افطاری با حضور روزه اولی‌های خواهر در بخش بندر ریگ گناوه برگزارشد.

همچنین در این مراسم معنوی و با شکوه خردسالانی که مشتاق و بی تاب به ماه میهمانی خدا آمده اند، مشتاقانه به عبادت و معنویت مشغول شدند و نماز را به امامت امام جمعه روستا حاج آقا داش به جماعت اقامه نمودند. 

لازم به ذکر است که این آئین به همت پایگاه بسیج خواهران اسماء روستای جزیره شمالی بخش بندر ریگ شهرستان گناوه اجرا شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار