خبرهای داغ:
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی را ۴۷ هزار و ۵۱۶ تن اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۹۰۴۳۲
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، ابوطالب گرایلو گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی در سال ۱۴۰۲ با ۸ درصد رشد به بیش از ۴۷ میلیون و ۵۱۶ هزار تن رسید.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت و فراهم ساختن زمینه مساعد به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در بازه زمانی یادشده از ۹۶۳ هزار و ۲۰۶ تن به بیش از ۳ میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که بیش از ۲۸ برابر رشد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

گرایلو در خصوص عملکرد این بندر در زمینه تخلیه و بارگیری کالا‌های معدنی و شیمیایی می‌گوید: این میزان کالا از ۸ میلیون و ۵۹۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۹ میلیون و ۷۹۲ هزار تن در سال ۱۴۰۲ رسید که حاکی از رشد ۱۴ درصدی است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی در ۱۲ ماهه پارسال را ۲۱ میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ از ۲۳ درصد رشد برخوردار بوده است.


وی گفت: بیش از ۲۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تن صادرات کالا در سال ۱۴۰۲ در این مجتمع بزرگ بندری انجام و با رشد ۹.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.


به گفته گرایلو؛ رویه گمرکی کابوتاژ نیز در ۱۲ ماه گذشته نیز با ۶ درصد رشد از ۳ میلیون و ۵۸۹ هزار تن به ۳ میلیون و ۷۹۷ هزار تن رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار