شاهرود_سرپرست قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در دیدار با امام جمعه شاهرود گفت: دوره عمومی تربیت مربی قرآن کریم با همکاری موسسه قرآنی جامعه القرآن در شاهرود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۰۱۲۱
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

دوره عمومی تربیت مربی قرآن کریم در شاهرود برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی نورمحمدی با اشاره به همکاری موسسه قرآنی جامعه القرآن در برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی طرح بشری افزود: در همین زمینه و برای اینکه بتوان قرآن این کلام خدا را تا حدی از مهجوریتی که پیامبر اکرم (ص) از آن در پیشگاه خداوند شکایت می‌کنند خارج کنیم، نیازمند روش‌هایی هستیم که بتواند توجه همه اقشار جامعه از کودک و پیر و جوان را در هر سطح فرهنگی و تربیتی جلب کنیم.
وی تصریح کرد: حالا در این شرایط طرح بشری با قرار دادن چند اصل در برنامه آموزشی خود سعی کرده تا به این هدف نزدیک شود و طی ۲۱ سال گذشته با نتایجی که از این روش گرفته شده ثابت کرده که به لطف پروردگار تا حد زیادی در رسیدن به این هدف موفق بوده است.
سرپرست قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به کارگاه آموزش روش تدریس قرآن کریم به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: بهره گیری از اساتید مجرب از تهران مبتنی بر روش شنیداری و گفتاری، آکادمیک کردن آموزش قرآن، استاندارد کردن محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم و امکان حضور همزمان خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.
نورمحمدی درخصوص ثبت نام و اطلاعات تکمیلی گفت: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام اولیه از طریق سامانه حمد به آدرس https://qia.ir/boshraEdu مراجعه و پاسخگوی به سئوالات احتمالی باشماره ۰۹۱۹۲۷۶۹۱۹۴ تماس حاصل نمایند.
وی مهلت ثبت نام را ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، زمان برگزاری دوره ۳۰ فروردین لغایت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مکان دوره:
شاهرود - خیابان کارگر - مجتمع فرهنگی و هنری مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود اعلام کرد.
در پایان سرپرست قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: دوره مربیگری قرآنی بشری با گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت قبولی اعطا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها