خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

اجرای ۳۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از اجرای ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط کشی در راه‌های استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۴۵
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: به منظور ارتقاء ایمنی محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی همدان در سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۰ کیلومتر از این راه‌ها توسط دو اکیپ امانی و پیمانی خط کشی شده‌اند و این روند امسال نیز به طور ویژه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته، رفع ۳۱ نقطه حادثه خیز، نصب و تعمیر ۲۲ هزار و ۵۹۳ عدد تابلو وعلائم، نصب ۲۱ کیلومتر نیوجرسی، تعمیر و نصب ۷۷۲ عدد چراغ چشمک زن، ۵۰ کیلومتر ایجاد شیار لرزاننده طولی و عرضی، ۸۱ مورد نصب بنرهای ترافیکی و ۳ هزار و ۱۵۳ کیلومتر آزادسازی حریم راه از دیگر اقدامات اجرایی بوده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان افزود: نصب و راه اندازی ۱۰ کیلومتر سیستم روشنایی طولی و ۶ مورد مقطعی، نصب و تعمیر ۴ هزار و ۴۲۲ شاخه گاردریل نیز از جمله اقدامات این اداره کل به منظور افزایش ایمنی راه‌های استان همدان بوده است.

وی گفت: حریم قانونی راه‌ها جزء خط قرمز راهداری قرار دارد و هرگونه ساخت و ساز در حریم محورها بدون اخذ مجوز از اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان ممنوع است و در صورت مشاهده هر گونه تصرف و ساخت ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از طرق مراجع قضایی نسبت به رفع مستحدثات اقدام خواهد شد.

آهکی گفت: در ایام نوروز ۵۰ اکیپ راهداری بصورت ۲۴ ساعته مشغول پایش حریم راه‌ها هستند تا در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم و ساخت و سازهای غیر مجاز در اسرع وقت برخورد قانونی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات