همزمان با ماه نزول قرآن محفل انس با قرآن مجید و تفسیر کلام نورانی قرآن کریم در اردل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۹۴۷
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام عینعلی علی پور، با تبریک حلول سال جدید و تقارن آن با بهار قرآن گفت: در جاهای مختلف قرآن و روایات پیرامون امتحان و آزمایشات الهی سخن به میان آمده است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اردل، افزود: مساله آزمایش الهی در قرآن به دو صورت مطرح گردیده است، گاهی به صورت کلی و این که افراد در کشاکش زندگی، مورد آزمایش قرار می‌گیرند و محک امتحان، راستگو را از دروغگو جدا می‌سازد و گاهی هم، به صورت ملموس و عینی، و با تشریح سرگذشت امت‌های پیشین که مورد آزمایش قرار گرفته‌اندو گروهی قبول نشدند و گروهی نیز پیروز مندانه و سربلند از آزمون بیرون آمدند.

وی، با تلاوت " وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ" ادامه داد: خداوند در آیه 155 سوره مبارکه بقره می فرماید"و البته شما را به پاره‌ای از سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم، و صابران را بشارت و مژده بده".

حجت الاسلام علی پور، در ادامه افزود: از آنجا که پیروزى در این امتحانات، جز در سایه مقاومت و پایدارى ممکن نیست در پایان آیه مى فرماید: "َ بَشِّرِ الصّابِرینَ " و صابران را بشارت بده.

کارشناس مسایل مذهبی، گفت: براساس روایات قطعا انسانها و بلکه امت ها مورد آزمون الهی قرار می گیرند تا استعدادها بروز پیدا کند، درجات معنوی کسب شود، انسانها تطهیر شوند، آزمایشات الهی موجب رشد و ترقی انسان و امت ها می شوند، نکته مهم این است که غافل نباشیم و بدانیم که دائم در امتحانات الهی قرارداریم و از خود خدا هم بایستی تقاضا و خواهش کرد که متوجه آزمون های الهی باشیم تا سربلند بیرون آییم و رضای الهی شامل حالمان شود .

وی، اظهار داشت: عید نوروز فرصت خوبی است که برای افطار یا بعد از آن مومنان سنت خوب صله رحم را هم به جا آورند.

در این مراسم سراسر معنوی ، قاریان کلام وحی، به تلاوت آیات نورانی قرآن مجید پرداختند.

ارسال نظرات