خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: خیران و نیکوکاران ۲۱ میلیارد ریال به خانواده‌های زندانیان این شهرستان کمک کردند.
کد خبر: ۹۵۸۶۵۸۹
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مهدی آماده در حاشیه جشن گلریزان آزادی زندانیان در دزفول گفت: هرسال با استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی کمک می‌شود و امسال نیز خیران این شهرستان ۲۱ میلیارد ریال به خانواده‌های زندانیان دزفول کمک کردند.  

 

 

وی با بیان اینکه ۵۱۰ خانواده زیر نظر انجمن حمایت از زندانیان دزفول قرار دارند، افزود: امسال یکهزار و ۷۴۶ بسته معیشتی میان خانواده‌های زیر پوشش توزیع و برای یکهزار و ۹۴۰ خانواده مستمری پرداخت شد.

 

 

آماده بازسازی ۲ خانه، انجام ۲۳ ویزیت و ۲۹ مورد تهیه اقلام پزشکی و دارویی را از دیگر خدمات ارائه شده به خانواده‌های زندانیان عنوان کرد و ادامه داد: ۲۱۰ بسته نوشت افزار، ۱۶ دست لباس و ۱۳ قلم کالای اساسی میان خانواده‌های مددجویان توزیع و ۲ فقره کمک ودیعه مسکن پرداخت شده است.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب دزفول با اشاره به معرفی مددجویان به کمیته امداد برای دریافت وام با درصد پایین، افزود: وام به ارزش ۴ میلیارد ریال از محل اعتبار انجمن حمایت از زندانیان پرداخت شده است.

 

 

وی به انجام ۸۱ مورد سرکشی به خانواده‌های زندانیان اشاره و اضافه کرد: شرایط ملاقات مددجویان با خانواده زندانیان فراهم و ۵ هزار و ۷۹۳ مورد مشاوره و ۶ هزار و ۲۰۰ مورد آموزش ارائه و ۴۴۹ جلد کتاب و مجله به مددجویان اهدا شده است.

 

 

مهدی آماده با اشاره به معرفی افراد برای قرار گرفتن زیرپوشش کمیته امداد، ۲۰ مورد برای دریافت وام خوداشتغالی و اهدای آبگرمکن و تلویزیون، رایانه و پرینتر به زندان دزفول، گفت: با توجه به اجازه خیرین برای کمک به خانواده‌های زندانیان جرائم عمد، ۳۱ خانواده توسط انجمن حمایت از زندانیان و به همین تعداد توسط ستاد دیه به زندانیان کمک شد.

 

 

 

وی ایجاد اشتغال زندانیان در هسته داخلی زندان مانند فعالیت در فروشگاه، چرم دوزی، اغذیه سرا و... را از دیگر خدمات برشمرد.

 

 

 

آماده جمع آوری ۳۳ میلیارد ریال در جشن گلریزان پارسال را نشات گرفته از مهر و محبت و گشاده دستی خیران دانست و گفت: هر سال یک بار جشن گلریزان آزادی زندانیان در دزفول برگزار می‌شود و کمک‌ها به صورت کمک به خانواده‌های زندانیان در قالب بسته‌های معیشتی، وجوه نقد، اجاره و ودیعه مسکن، خرید لوازم منزل و دوره‌های آموزشی و تعمیراتی هزینه می‌شوند.

 

 

 

دادستان عمومی و انقلاب دزفول می‌گوید: با توجه به رضایت خیران، علاوه بر آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به خانواده‌های محکومان جرائم عمد نیز امسال برای نخستین بار کمک شد.

 

 

 

به گفته آماده؛ ستاد دیه شهرستان دزفول نیز بعد از مرکز استان راه اندازی شد که برای آزادسازی محکومان مالی جرائم غیرعمد تلاش می‌کند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه تعداد زندانیان زندان دزفول از استاندارد بالاتر است، افزود: زندانی به واسطه اعمال و رفتار خودش در زندان است ولی فشار روحی روانی و معیشتی آن علاوه بر فرد زندانی به خانواده او نیز اعمال می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها