استاندار مرکزی گفت: آموزش و پرورش می‌ تواند بخشی از مشکلات زیرساختی خود را از طریق مولدسازی برطرف کند.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۱۳
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در سالن جلسات امیرکبیر استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه به سوادآموزی گفت: کمیته امداد استان باید ابزارهای تشویقی را برای سوادآموزی و جذب افرد بی‌سواد تحت پوشش خود، به‌کار گیرد.

وی افزود: شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ زیرساخت‌ ها و ارتقای کیفیت آموزش در ابعاد علمی و تربیتی در سال آینده مد نظر است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌ تواند بخشی از مشکلات زیرساختی خود را از طریق مولدسازی برطرف کند.

رتبه پنجم استان مرکزی در توسعه هنرستان ها

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه ایجاد هنرستان های جوار صنعت از تکالیف این اداره کل است،گفت: در این راستا هنرستان‌ های جوار صنعت شهرستان‌ های ساوه، اراک و دلیجان افرایش یابد.

وی افزود: استان مرکزی رتبه پنجم در توسعه هنرستان‌ ها را دارد و سهم هنرجویان پایه دهم هنرستان ۴۶ درصد و فضای هنرستانی استان ۳۳ درصد است.

عاشقی نماینده کارگروه تحقیق و توسعه آموزش و پرورش در این جلسه با تاکید بر بهره گیری از تجارب دیگر استانها گفت: تجربیات حاصل از آموزش و پرورش استان هرمزگان می تواند به عنوان نمونه ای موفق در بین ادارات آموزش و پرورش استانی راهگشا باشد.
وی ادامه داد: این استان دارای چندین و چند هنرستان است که خیلی از آنها تاسیس چندین سال گذشته هستند و آزمون و خطاها را پس داده اند. عاشقی یادآور شد: همه فضاهای آموزشی و هنرستان ها در استان مرکزی مختص آموزش و پرورش است؛ تنها هنرستان اصولی و مطرح، هنرستان ماشین سازی است؛ استان ما از لحاظ زمانی و مکانی در پذیرش دانش آموز و دانش پذیر محدودیت دارد.
وی افزود: در حال حاضر هنرستان ماشین سازی دارای ۳ رشته فعال است و امکان گسترش تا ۹ رشته را دارد. 

اجرای طرح «سواد قرآن پایه» در استان مرکزی 

محمد نادری معاون سوادآموزی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به ابلاغ طرح ملی «سواد قرآن پایه» گفت: براساس این طرح، افراد بیسوادی که قرائت قرآن می دانند ولی خواندن یا نوشتن نمی دانند، بواسطه الگویی در چند سطح دسته بندی، و سپس بسته به نیازشان به آموزش های لازم را دریافت می کنند که در شناسایی این افراد، نیازمند همکاری هیئت امنا و ائمه جماعت مساجد هستیم.

خلج مسئول بسیج مساجد و محلات استان نیز در این جلسه گفت: ۱۵۰۰ مسجد در استان فاقد هیئت امنا هستند که عمدتا در مناطق محروم قرار دارند، این مناطق اما مطمئنا تحت پوشش پایگاه های بسیج هستند.

وی افزود: به نظر می رسد برای دسترسی به آمار و ارقام بیسوادان در طرح قرآن پایه، از طریق پایگاه ها بهتر می توان نتیجه گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار