خبرهای داغ:
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در تیپ عملیاتی مردم پایه سپاه نینوا :
حجت الاسلام حاجی نجفی گفت: فلسفه وجوب روزه، گرسنگی و خاموشی، تقویت عبودیت، ارتباط بنده با خدا، دست کشیدن از خواسته‌های غریزی به فرمان الهی، کنترل تمایلات نفسانی و خویشتن‌داری و دستیابی به تقوا است.
کد خبر: ۹۵۸۶۳۱۰
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

ماه رمضان را باید یک فرصت طلایی برای خودسازی و جبران خطا‌ها بدانیم

حجت الاسلام حاجی نجفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در تیپ عملیاتی مردم پایه سپاه نینوا ضمن تبریک فرارسیدن ماه پربرکت رمضان و ماه نزول قرآن در مصاحبه با خبرگزاری بسیج گفت: برخی افراد در ماه رمضان در ظاهر از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنند ولی قلب خود را از کینه، نفرت، تنفر، خودبرتربینی و بددلی پاک نکرده‌اند به همین دلیل آن‌طور که باید از فیض این ماه بهره‌مند نمی‌شوند.

وی افزود: فلسفه وجوب روزه، گرسنگی و خاموشی، تقویت عبودیت، ارتباط بنده با خدا، دست کشیدن از خواسته‌های غریزی به فرمان الهی، کنترل تمایلات نفسانی و خویشتن‌داری و به‌طور ویژه بنابر آیه ۱۸۳ سوره بقره دستیابی به تقوا است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در تیپ عملیاتی مردم پایه سپاه نینوا اظهار کرد: تجربه و چشیدن طعم فقر و درک احساس تشنگی و گرسنگی برای ثروتمندان جامعه موجب می‌شود که سنت پسندیده دستگیری از نیازمندان در جامعه رونق بیشتری یابد و افرادی که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار هستند حضور بیشتری در مراکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بهزیستی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه روزه‌داری آستانه صبر و تحمل انسان را بالا برده و موجب حسن خلق و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از خشونت و تضییع حقوق دیگران می‌شود.

حجت الاسلام حاجی نجفی متذکر شد: گاهاً دیده می‌شود بعضی افراد در ماه رمضان اعمال عبادی خود را انجام می‌دهند ولی با پایان یافتن آن، احساس رضایت درونی و آرامش درونی نمی‌کنند و حتی عبادات آن‌ها نیز کمتر می‌شود، علت آن را می‌توان در عدم آمادگی برای ورود به این ‌ماه جست‌وجو کرد، منظور از روزه ماه رجب و شعبان نیز ایجاد آمادگی و مقدمه‎سازی برای روزه ماه رمضان است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در تیپ عملیاتی مردم پایه سپاه نینوا با تاکید بر اینکه ماه رمضان را باید یک فرصت طلایی برای خودسازی و جبران خطا‌ها و کوتاهی‌های گذشته و بازسازی اعمال دانست و گفت: ماه مبارک رمضان یکی از ماه‌های ممتاز خداوند بوده و فضایل ویژه‌ای برای عبادت‌های آن ذکر شده است و اگر با این نگاه ویژه به ماه رمضان نگریسته شود قطعاً طاعات و عبادات روزه‌داران منجر به تقوا که فلسفه و غایت نهایی روزه است، می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها