خبرهای داغ:
مناطق زیبا و گردشگری شهرستان لالی یکی از دیدنی ترین نقاط گردشگری در استان خوزستان به شمار می آید.
کد خبر: ۹۵۸۶۲۷۸
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج لالی:

شهرستان لالی از دیر باز زیستگاه بشر بوده و در سده های اخیر،به عنوان منطقه گرمسیری و قشقلاقی اعتبار و ارزش بیشتر یافته است.شهرستان لالی با بیش ۱۴۰۰کیومتر مربع وسعت در شمال استان خوزستان در پایه های زاگرس جای گرفته است.

دشت لالی یا دشت لاله های سرخ لقبی است که به خاطر رویش گلهای لاله و شقایق های آتشین در فصل بهار به رنگهای متفاوت عنوان لالی را به خود گرفت.

 مناطق زیبا و گردشگری شهرستان لالی یکی از دیدنی ترین نقاط گردشگری در استان خوزستان به شمار می آید. مکان های تفریحی لالی با جاذبه‌های طبیعی‌اش  بی‌نظیر است.

مکان های طبیعی لالی:

 

 

آبشار های آرپناه؛

شناخته شده ترین مکان گردشگری در لالی که در تمامی فصول سال به ویژه بهار هزاران مسافر و علاقه مند به طبیعت را به لالی می کشاند آبشارهای آرپناه است

آبشارهای آرپناه در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان لالی از مسیر جاده تراز(از بخش حتی)مکان جذابی است که حواشی آن درختان میوه وسپیدار،بلوط وچمنزارها سرسبز وجود دارد. 

 

 

غارپبده ؛ 

یکی دیگر از مناطق دیدنی شهرستان لالی غار پبده می باشد که در روستای انبار سفید و در مسیر منتهی به آبشارهای آرپناه قرار دارد.

غار پبده در ۲۲کیلومتری شهرستان لالی، مسیرآن از جاده لالی یه سمت حتی وآبشارها آرپناه است.

 

 

 

امامزاده بابا روزبهان؛

در ۴۰کیلومتری ضلع شهرستان لالی از سمت جاده تراز در آغوش کوههای زاگرس که به اعتقاد برخی قدمگاه حضرت سلمان فارسی می باشد.در اطراف این بارگاه مقدس آبشارهای بسیار قشنگی از کوههای اطراف سرازیر می شوند ودل انگیزی خاصی به منطقه می دهد.

 

 

امام زاده شاه ابوالقاسم؛

امام زاده شاه ابوالقاسم در ۲۴کیلومتری شرق لالی در روستای سادات واقع شده است.مسیرآن از فلکه امام حسین به سمت اندیکا است سیدمحمد پرهیزگار فرزند سید ابراهیم از فرزندان امام موسی کاظم واز برادران امام رضا(ع) که برای ترویج مذهب تشیع و رهرو امام هشتم وارد ایران شد.مقبره این امام زاده در زمان هلاکوخان ساخته شد .

 

 

دره دوزویل لالی؛

دره دوزویل لالی دراستان خوزستان واقع است. طول دره این گسل در حدود ۳۲ کیلومتر است که در کنار جاده ارتباطی لالی به شهرکرد قرار گرفته است. در این دره رودخانه سور در منطقه دیدنی و تفریحی چم سورجریان دارد که پس ز عبور از تنگ تالوک و ایجاد دریاچه ای پهن در این تنگ به سد شهیون میریزد. 

این دره تنگ و تاریک که حتی بستر رودخانه هم در آن به سختی دیده می شود در دوره های مختلفی از تاریخ محل عبور و تردد مردم و عشایر بختیاری بوده که قصد کوچ به ییلاق را داشته اند.

 

 

بنه میر؛

در ۸کیلو متری شمال غربی لالی ومسیر آن از جاده لالی به سردشت و دزفول است.به میر یکی از صحراهایی سرسبز و پوشیده از درختان متعدد است.

 

 

 

بنه وار؛

در ۳۲کیلومتری شرق شهرستان لالی 

مسیرآن از فلکه امام حسین(ع) به سمت امامزاده شاه ابوالقاسم که در کنار رودخانه تلوک و چشمه بی بی ترخون واقع شده ودژاسد خان شیرکش در جنوب آن قرار دارد.

 

 

 

پل کابلی؛

پل کابلی شهدای لالی از نمادهای توسعه و آبادانی در دولت نهم و دهم بوده است؛ 

پل کابلی لالی در استان خوزستان، کیلومتر ۱۵ جاده مسجد سلیمان به لالی قرار دارد.

 

 

 

چم شور و دره برکه؛

در ۵ کیلومتری شهرستان لالی مسیر آن از فلکه امام حسین (ع) به سمت جاده شهرستان اندیکا یکی از مکانهای دیدنی با چشم اندازهای زیبا و رودخانه شور از کنار آن می گذرد. روبروی آن دره برکه قرار دارد که در تمام فصول پذیرای مهمانان و گردشگران است.

 

 

 

تراز؛

تراز در ۷کیلومتری شمال شهرستان لالی یه طرف بخش حتی در مسیر جاده امامزاده باباروزبهان،غارپبده وآرپناه است،یکی از دیدنی ترین تفریحگاه های است که وجود دارد.

 

 

صخره سنگ سر؛

با شباهت فراوان به سر انسان در منطقه بنه میر و ۱۰ کیلومتری شمال شرق لالی قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها