خبرهای داغ:
تبریز- مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از راه اندازی نرم افزار تخصصی معاینات پزشکی قانونی در ۲۱ مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۸۲
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دکتر مهرداد ستاره در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در حوزه «آی تی» بیش از ۸۰ رایانه به واحد ها همراه با پرینتر و اسکنر در راستای تسهیل خدمات رسانی به مردم تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: سه ماه گذشته هم سرور شبکه ارتقا پیدا کرد و اینترنت از سیستم داخلی برای امنیت جدا شد و در حال راه اندازی سرور دیگری برای امنیت اطلاعات هستیم.

ستاره همچنین به تجهیزات تحویل گرفته شده در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: میکروسکوپ با دقت بالا، حمام بافت، هموژانیزیر، دو عدد سردخانه نگه داری نمونه و دو عدد تخت تشریح جدید از آن جمله این تجهیزات هستند.

وی از ترخیص دستگاه ژنتیک آنالیز از گمرک خبر داد و گفت: دستگاهی بسیار مدرن است و می تواند پاسخگوی نیاز استان باشد که با ارز دولتی خریداری شده و ارزش آن ۳۰ میلیارد تومان است.

دکتر ستاره با بیان اینکه آذربایجان شرقی قطب کمیسیون استان های شمال‌غرب است، اظهار کرد: کمسیون استان های زنجان و آذربایجان غربی و کردستان نیز به استان ارجاع داه می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی در خصوص عملکرد کمیسیون پزشکی قانونی نیز گفت: آمار به نتیجه رسیده در این خصوص برابر با یکهزار و ۲۷ مورد بوده که نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

ستاره ادامه داد: پرونده های بررسی شده در کمسیون نوبت اول ۶۳ درصد محکوم و  ۳۷ درصد تبرئه و در کمسیون نوبت دوم ۵۶ محکوم و ۴۴ تبرئه شده است که کمسیون های نویت اول با حضور سه نفر و نوبت دوم با پنج نفر تشکیل می شود و افرادی که در نوبت اول باشند در دوم نخواهند بود و استان ما در تعداد پرونده بررسی نوبت اول رتبه دوم را دارد..

وی در حوزه قصور پزشکی تعداد پرونده ها در ۱۱ ماهه گذشته را ۱۳۷ مورد اعلام و اظهار کرد: بیشترین گروه شکایتی مربوط به دندانپزشکی، دندان ساز تجربی و سایر گروه پزشکی مانند زیبایی و پرستاری، جراحی عمومی جراحی زنان جراحی گوش و حلق و بینی و ارتوپدی بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار