خبرهای داغ:
دوره آموزشی بهار صحنه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در شهر‌های اهواز، ایذه، رامهرمز، آبادان و هویزه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۳۴
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سید امیر موسوی، دبیر رویداد آموزشی بهار صحنه و عضو شورای راهبری نمایش حوزه هنری خوزستان پیرامون برگزاری ورکشاپ پنج روزه بهار صحنه در استان اظهار داشت: دوره آموزشی بهار صحنه با این دیدگاه برگزار می‌شود که بتوانیم در مدت زمان یکساله به تولید آثار هدفمند و فاخر در حوزه تئاتر برسیم.

دبیر رویداد آموزشی بهار صحنه با بیان اینکه زمینه برگزاری این رویداد از حوزه هنری کشور آغاز شد و اظهار داشت: جرقه ابتدایی این رویداد با تولید و انتشار آثاری در حوزه مساجد زده شد تا بتوانیم دوره آموزشی را برای فرزندان استان داشته و از ظرفیت‌های آثار نمایشی در کانون مساجد حوزه هنری استفاده شود.

موسوی با اشاره به اینکه رویداد بهار صحنه ویژه رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال است، عنوان داشت: این رویداد از ۲۳ لغایت ۲۷ اسفندماه در شهرستان‌های اهواز، ایذه، رامهرمز، آبادان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاقه‌مندان به حوزه تئاتر در رده‌های سنی بالاتر نیز با توجه به استفاده از ظرفیت اساتید برجسته در این رویداد می‌توانند در دوره‌ها حضور داشته باشند.

دبیر رویداد آموزشی بهار صحنه ادامه داد: نگاه اساتید حاضر در این ورکشاپ ارتقاء و رشد هنرجویان در رشته بازیگری است، اما برای ایجاد تنوع در آموزش‌ها کلاس‌هایی برای طراحی صحنه و کارگردانی در نظر گرفته شده است.

موسوی با بیان اینکه دوره آموزشی پنج روزه بهار صحنه مقدماتی است، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری دوره پنج روزه مقدماتی و غربالگری، هنرجویان مستعد به دوره‌های پیشرفته معرفی می‌شوند و پس از فراگیری آموزش‌ها غربالگری مجدد صورت می‌گیرد و اساتید براساس برآیند این دوره‌ها آثار فاخری را تولید خواهند کرد.

وی گفت: استاد عبدالرضا سواعدی کارگردانی، استاد وفا طرفه مبانی بازیگری، استاد عبدالرضا نصاری بدن، تربیت حساس و بداحه، استاد محمدرضا آزاد مبانی طراحی صحنه و بازیگری، استاد سید امیر موسوی مبانی بازیگری و ظرفیت‌های نمایشی متون ادبی به صورت همزمان در پنج شهر استان دوره‌ها را برگزار خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها