خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به اینکه تمدن سازی بر پایه آموزه های دینی بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: بر همین اساس باید گفت انس با قرآن زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۸۵۷۹۸
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار منصور شوقانی، در محفل انس با قرآن کریم که با حضور نیروهای مسلح مستقر در مرکز استان و به میزبانی سپاه استان سمنان در حسينيه شهدای گمنام این یگان برگزار شد، با تأکید بر اهمیت توجه به قرآن و انس و الفت با این کتاب آسمانی در جامعه اظهار کرد: در جامعه اسلامی توجه به 2 مؤلفه انس با قرآن و فهم قرآن بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب افزود: خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی در جامعه اسلامی نیازمند لزوم مقدمات و لوازمی است که یکی از مهمترین و اثرگذارترین آنها انس با قرآن است.
فرمانده سپاه استان سمنان تأکید کرد: در حقیقت باید گفت خودسازی با انس با قرآن و ترویج فرهنگ ناب قرآنی محقق می شود.
شوقانی تصریح کرد: اگر در تحقق مؤلفه نخست یعنی خودسازی به کمک انس با قرآن به درستی عمل شود؛ آنگاه قاریان قرآن می توانند زمینه مصون سازی، افزایش آگاهی، بصیرت افزایی، هدایت انسانی و کاهش گمراهی و انحراف جامعه را برای عاملان به آن فراهم کنند و جامعه سازی رخ دهد.
وی با تأکید بر اینکه مصونیت سازی جامعه اسلامی مایه بصیرت افزایی در امت اسلامی می شود، گفت: تحقق خودسازی و جامعه سازی در جامعه اسلامی زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی برای جهانیان می شود.
فرمانده سپاه استان سمنان با بیان اینکه تمدن سازی بر پایه آموزه های دینی بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، عنوان کرد: تمدنی که بر اساس تعالیم و آموزه های دینی پایه گذاری شود، باید قرآن را اساس و محور خود قرار دهد و برای ساختن چنین تمدنی برقراری انس هر چه بیشتر با قرآن یکی شرایط لازم برای آن است.
سردار شوقانی در ادامه عنوان کرد: خدا را شاکریم محفل انس با قرآن که امروز به میزبانی سپاه استان سمنان برگزار شده است با بهار طبیعت و بهار معنویت مقارن شده است.
وی عنوان کرد: برپایی محافل نورانی انس با قرآن را با نگاه خوسازی کارکنان و جامعه سازی و مصونیت برای نیروهای مسلح دنبال می کنیم و در صدد هستیم هر هفته چنین محفلی را با حضور یک قاری قرآن در سپاه استان سمنان برپا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن حسینی دیباجی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این محفل نورانی گفت: شکرگذاری از خداوند به خاطر نعمت هایی که در اختیار انسان قرار داده است، موجب تعالی روح انسان می شود.
وی با تأکید بر اینکه از فضیلت ها و برکات ماه مبارک رمضان باید به بهترین وجه ممکن استفاده شود، گفت: فرصت دستگیری از نیازمندان و کمک به فقرا و محرومان مایه افزایش برکت در زندگی می شود و چه فرصتی بهتر از توجه به این قشر از جامعه در ماه مبارک رمضان.
وی به برپایی سفره های اطعام در پایگاه های بسیج، محلات و ... اشاره کرد و گفت: باید اهل انفاق باشیم و به فکر فقرا و نیازمندان در جامعه بوده و از آنها غافل نشویم.
حجت الاسلام دیباجی با تأکید بر اینکه همه ما باید عامل به قرآن باشیم، افزود: هر روز یک جزء از قرآن را به اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) هدیه کنیم و عنایت و برکات و ثمرات آن را در زندگی خود لمس کنیم.
بر اساس این گزارش این محفل با حضور قاری ممتاز بین المللی سید محمد حسینی پور و سجاد واعظی حافظ کل قرآن کریم برگزار شد.
خاطر نشان می شود؛ تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح کشور از جمله برنامه های شاخص در این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها