خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه استان سمنان از اجرای ۸۰ مورد پایش از واحدهای صنعتی و معدنی در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۲ واحد تولیدی استان سمنان رفع مانع شده است.
کد خبر: ۹۵۸۵۶۸۱
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

محمدمهدی قادری در گفت و گو با خبرنگار بسیج در سمنان، اظهار داشت: بار اصلی برای خروج از رکود اقتصادی و عقب ماندگی در ۲ بخش صنعت و معدن است و باید تلاش کنیم و ظرفیت ها را شناسایی کنیم و از آن در راستای رونق اقتصادی بهره بگیریم.
وی با اشاره به شعار سال که مهار تورم و رشد تولید است، افزود: مأموريت بسیج مهندسین صنعت و معدن به مراتب سخت تر شده و در سال ۱۴۰۲ اعتقاد بر این بود که بهترین سربازان نظام اقتصادی کشور تولیدکنندگان و صنعتگران هستند؛ بنابراین باید بتوانیم با کمک دستگاه های اجرایی که مهم ترین آن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است نسبت به رفع مشکلات صنایع و معادن استان سمنان گام برداریم.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه استان سمنان با بیان اینکه اعتقاد سوم این مجموعه برای کمک به تحقق دولت اسلامی در بیانیه گام دوم تربیت مهندس در تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در طول سال ۱۴۰۲ حول ۲محور سیاستگذاری انجام شده که موضوع اول ایجاد زیرساخت در استان سمنان بود که با کمک فرمانده سپاه استان و فرماندهان نواحی" کانون بسیج مهندسین صنعت و معدن در دامغان و گرمسار" افتتاح شد.
قادری گفت: بیشترین واحدهای صنعتی استان سمنان در گرمسار مستقر است که از یک هزار و ۷۹۵ واحد صنعتی و ۶۶۶ واحد معدنی در استان سمنان بالغ بر ۸۰۰ واحد صنعتی در گرمسار مستقر است.
وی با اشاره به راه اندازی کلینیک های صنعت و معدن یار در شهرستان های استان سمنان بیان کرد: این کلینیکها در غالب کارگروه های پنج نفره با عناوین زیرساخت، قوانین و مقررات، مالی و حسابرسی، تجارت و بازرگانی نقش آفرینی می کنند.
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه استان سمنان گفت: ۸۰ مورد پایش در صنایع و معادن استان در طول سال ۱۴۰۲ انجام شده است که نتیجه آن رفع مانع تولید به صورت کامل از ۲۲ واحد صنعتی استان بود‌.
وی از حضور سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه استان سمنان در نمایشگاه بین المللی کارآمدان صنعت و معدن خبر داد و گفت: بالغ بر ۲۸۰ شرکت رفع مانع شده از25 استان و پنج وزارتخانه در این نمایشگاه نقش آفرینی کردند- افتتاحيه این نمایشگاه با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه صورت پذیرفت-
قادری با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز صنعت و معدن در استان سمنان با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاهی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد یک اپلیکیشن و نرم افزاری به نام "حامی " در دستور کار است که در آن شهرک های صنعتی و واحد های صنعتی و معدنی در این برنامه عضو می شوند و مهمترین هدف از راه اندازی این نرم افزار ارتباط مستقیم تولیدکننده و مصرف کننده است و از ظرفیت عرضه و تقاضا در استان با وجود این نرم افزار استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: در سال 1402 کارگاه توانمندسازی مدیران کانون بسیج مهندسین صنعت و معدن به مدت سه روز در مشهد برگزار شد و در این دوره از اساتید برجسته کشوری درراستای ماموریت اصلی سازمان استفاده کردیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها