خبرهای داغ:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از اجرای مرحله طرح خوزستان پاکیزه در آستانه نوروز برای پاکسازی محیط زیست خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۶۷
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،داود میرشکار با اشاره به آغاز اجرای طرح خوزستان پاک اظهار کرد: در گوشه گوشه استان خوزستان صحنه‌های ناخوشایند به جا مانده از پسماندها مشاهده می‌شود و مسأله پسماندها یکی از مشکلات اساسی استان است.

وی افزود: خوزستان تنوع زیستی بسیار ارزشمند و زیستگاه‌های زیبا و چشم‌نوازی دارد؛ نوروز را پیش رو داریم و باید میزبان خوبی برای میهمانان باشیم و به همین منظور اجرای طرح خوزستان پاک را در دستور کار قرار داده‌ایم. اگر ما سرزمین خود را عاری از پسماند نگهداریم و نگذاریم این پسماندها در محیط رها شوند، یقینا میهمانان هم این موضوع را رعایت خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برای مدیریت اصولی پسماند و ارتقای سطح آموزش زیست محیطی در این حوزه، مرحله نخست طرح خوزستان پاکیزه را مهرماه در خوزستان اجرایی کردیم و بسیاری از استان‌ها از ما الگوبرداری کردند و در کل کشور جریان‌سازی خوبی شد.

وی بیان کرد: مرحله دوم این طرح نیز در آستانه نوروز آغاز شده است و پاکسازی اماکن عمومی، محلات، شهرها، روستاها و مناطق گردشگری با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سایر دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم آغاز شده است. در قالب این طرح، جمع‌آوری پسماندها و زباله‌ها به ویژه زباله‌های پلاستیکی در اطراف محل‌های زندگی مردم انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار