خبرهای داغ:

اجرای مرحله ‌دوم‌ طرح «خوزستان پاکیزه» در آستانه نوروز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از اجرای مرحله طرح خوزستان پاکیزه در آستانه نوروز برای پاکسازی محیط زیست خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۶۷
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،داود میرشکار با اشاره به آغاز اجرای طرح خوزستان پاک اظهار کرد: در گوشه گوشه استان خوزستان صحنه‌های ناخوشایند به جا مانده از پسماندها مشاهده می‌شود و مسأله پسماندها یکی از مشکلات اساسی استان است.

وی افزود: خوزستان تنوع زیستی بسیار ارزشمند و زیستگاه‌های زیبا و چشم‌نوازی دارد؛ نوروز را پیش رو داریم و باید میزبان خوبی برای میهمانان باشیم و به همین منظور اجرای طرح خوزستان پاک را در دستور کار قرار داده‌ایم. اگر ما سرزمین خود را عاری از پسماند نگهداریم و نگذاریم این پسماندها در محیط رها شوند، یقینا میهمانان هم این موضوع را رعایت خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برای مدیریت اصولی پسماند و ارتقای سطح آموزش زیست محیطی در این حوزه، مرحله نخست طرح خوزستان پاکیزه را مهرماه در خوزستان اجرایی کردیم و بسیاری از استان‌ها از ما الگوبرداری کردند و در کل کشور جریان‌سازی خوبی شد.

وی بیان کرد: مرحله دوم این طرح نیز در آستانه نوروز آغاز شده است و پاکسازی اماکن عمومی، محلات، شهرها، روستاها و مناطق گردشگری با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سایر دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم آغاز شده است. در قالب این طرح، جمع‌آوری پسماندها و زباله‌ها به ویژه زباله‌های پلاستیکی در اطراف محل‌های زندگی مردم انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار